Een winterslaap is een door de natuur toegepaste noodoplossing om de winter te overleven.
De mens heeft zomer en winter voedsel voldoende om te overleven, dus heeft geen winterslaap nodig.
De winterslaap is waarschijnlijk ontstaan door de evolutie, (aanpassen of verdwijnen.)
Dieren die zich wel op tijd konden aanpassen hebben het overleefd door hun winterslaap.
Het zou wel heel langzaam ontstaan zijn door natuurlijke selectie, die noodzaak bij de mens was er niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat (de geleerden zijn het er nog niet over eens) onze biologische oorsprong in de afrikaanse savanne ligt. En daar is geen winter (zoals wij die kennen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de winter veel te mooi is om te slapen.Boerenkool met worst,schaatsen,sinterklaas,kerst,oud en nieuw,wollen mutsen,dikke sjaal,knetterend houtvuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is nog een veel betere reden +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankjewel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vindt de winter leuker dan de zomer, denk ik te lezen?
Dat doe ik wel!