Heet water

Ik douch altijd met heet water maar dan ook echt heel erg warm. Is dat schadelijk voor mijn huid? En kan dat zorgen voor haartuitval. En weet iemand iets tegen haaruitval

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

douchen met heet water kan je huid uitdrogen.
het voelt dan droog en strak aan.

het zal niet zorgen voor haaruitval, maar beter is het om ook bij het haren wassen niet te heet water te gebruiken.

soms kan het lijken of je veel haar verliest (honderden per dag is normaal) bij lang haar lijkt dit veel meer dan bij korter haar natuurlijk.

masseren van de hoofdhuid bevorderd de doorbloeding en de groei van het haar. haargroeimiddel is allemaal weggegooid geld.
heb je echt dunne plekken in je haar bezoek dan de huisarts aangezien échte haaruitval vele oorzaken kan hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik heb ook echt honderden per dag. Maar de probleem is dat ik van me xelf al heel dun haar heb. En weinig ook en bij de huisarts ben ik ook geweest. Die vind dat het kan komen door stress maar echt stress heb ik ook niet.. Wat betrefd mijn huid klopt het is soms wel heel erg droog naa het douchen en als ik me dan bv sokken aan wil doen en voorover buk heb ik het gevoel dat de huid op mijn rug in stukjes barst. En dat jeukt echt heel erg... Bedankt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
smeren met een voedende body lotion dus :) en natuurlijk de temp van de douche wat omlaag brengen. je haar niet in lagen laten knippen (lijkt het nog dunner) en wat schuim mousse om het volume erin te kneden.
föhnen ook niet heet, maar met je hoofd naar beneden valt het luchtiger. stress kan je ook hebben als je het niet doorhebt overigens (je bent misschien gewent aan een bepaalde druk)
Heet water is wel slecht voor je haar en ik denk dan ook slecht voor de huid. Je huidschubben gaan open staan als je koud water gebruikt en daar krijg je glanzend haar van. Wat ik altijd doe is na het douchen je haar naspoelen met koud water. Het werkt echt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke dan ga ik dat ook eens een tijdje proberen dankjewel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
huidschubben? die bestaan niet poriën wel, en haarschubben ook :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ow haha ja dat klo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pt. Excuses
Voor haaruitval schijnt Priorin te werken (groene doosjes bij de drogist, niet goedkoop)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik doe dat ook altijd ....veel te heet in de douche.
niet alleen slecht voor je huid, ook kun je als je niet uitkijkt je makkelijk verbranden.
wat ik aanraad...niet doen dus! -