Hoe kan een dubbele regenboog ontstaan?

Donderdag-avond rond het verwachte noodweer (viel reuze mee) was er in het land een dubbele regenboog te zien. Ontzettend mooi natuurlijk. Maar daarna ging ik me toch afvragen hoe dit verschijn ontstaat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
3.1K

Het beste antwoord

Een dubbele regenboog is prachtig. Een regenboog is sowieso zo mooi, dat het er elke keer weer sprookjesachtig uitziet vind ik.
Een dubbele regenboog is een herhaling van de kleuren maar dan aan de binnenkant van de boog, je ziet de kleuren van de regenboog dan wel in precies de omgekeerde volgorde. Het licht wordt dan dubbel teruggekaatst in de regendruppels en dat geeft een heel bijzonder effect zoals je hebt gezien.
Vroeger vertelde mijn vader die behalve boer ook boswachter was en veel over zulk soort natuurverschijnselen kon vertellen dat een dubbele regenboog betekende dat de aarde een extra kans maakte om gelukkig te worden!
Niet de mensen op aarde, maar de aarde zelf!