Door je niet klein te laten maken... Gewoon erboven staan... Dat moet ik ook hier...

En schakel hulp in, leraar en ouders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door flink van je af te bijten en niks te accepteren, zeker niet van de treiteraars. Het klinkt hard, maar als ze door hebben dat er niet met je te spotten valt, zijn ze snel weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet bang zijn
hoofd omhoog
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jezelf blijven, je kunt ook meegaan met "the flow" en je aanpassen, maar daar word je zelf niet beter van. Het ligt er ook aan waar je mee gepest word. Ik had een jongen in de klas die ontzettend uit z`n mond stonk, werd er enorm mee gepest , tot hij de tip kreeg, tandenpoetsen en pepermuntjes of kauwgom nemen, toen was er niks meer om mee te pesten. afgelopen. Tis maar net waar je mee gepest word... maar ik raad je aan jezelf te blijven en je kop omhoog en borst vooruit te houden. Terug vechten kan iedereen...als je maar wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
negeren
dat is het agressiefste middel
probeer dat maar eens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ook ik ben gepest vroeger dus neem dit van mij maar aan
Ram ze in elkaar !!! ;)
Moet je misschien wel nablijven of zo maar dat moet je dan maar voor lief nemen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik inderdaad ook gedaan na anderhalf jaar pesten op de middelbare school. De grootste pester een flinke bloedneus gemept. Toen was het klaar. Zeg niet dat je het van mij hebt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
idd... een paar maandjes geleden ramde ik ook iemand in elkaar... nu is hij gestopt met pesten! een simpele en leuke manier! =)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er valt weinig in elkaar te rammelen voor iemand die altijd gepest wordt. Let maar eens op wanneer iemand gepest wordt zal niemand het voor hem opnemen of bijstaan,er zijn wel mensen die dit zouden willen doen, maar die doen dit niet omdat ze dan ook de kans lopen om slachtoffer van de grote groep pesters te worden.Ik zie hierboven dat in elkaar slaan zou helpen, maar ik denk dat deze personen dan wel het formaat of gewicht hebben om te winnen. In mijn geval als kleinste van de klas had ik weinig keus. Maar in de loop der jaren ben ik er ook gekomen,maar het heeft wel vele jaren geduurd, en als er weer iets durft te gebeuren ben ik er om eerlijk te zijn nog steeds niet tegenopgewassen,
moeilijk zo iets he?
Goed bedoelt het advies om te negeren, of erop los slaan.
maar je moet het maar durven he?
Toch..hoe moeilijk het ook voor je is...ram er een eens flink voor zijn kop..desnoods 2x...al verlies je..ze zullen dan toch zien dat je het niet (meer) pikt!
ik wens je veel sterkte, en bedenk dat wij hier op het forum allemaal achter je staan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is zo verschrikkelijk moeilijk...

Je zit op het moment heel erg in je emotie en in je drama.

Ik zou willen beginnen om je uit te leggen waarom je gepest wordt:
Vaak is diegene die pest zelf heel erg onzeker. Hij is bang, bang om zelf misschien gepest te gaan worden. Daardoor wil hij het voor zijn.

Ook kan het zijn dat die pester iemand nodig heeft om zijn boosheid op af te reageren. Hij heeft het dan thuis vaak minder leuk. Hij heeft of een hele dominante ouder of hij wordt volslagen genegeerd.

En soms doet een pester dit omdat hij het kan. Heel simpel.

Terwijl jij als gepeste vaak heel onzeker is, veel angsten kent. Heel veel knoppen hebt waar men eenvoudig weg misbruik van kan maken.
Waarom ben je onzeker, waar komen de angsten vandaan (niet alleen voor het pesten, maar andere angsten). Waarom ben jij bedienbaar voor anderen?

Dit is heel moeilijk voor iemand die nog op school zit.

Mijn advies: accepteer jezelf. Wees blij met jezelf, sta daarin sterk. Als jij in jezelf geloofd, dan zal een ander dat ook doen en je met rust laten.
Ga eens met je angsten aan de slag, welke zijn het allemaal en waarom heb jij ze (overgenomen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
, De meeste pesters gaan later het slechte pad op en hebben een misdadige persoonlijkheid. Net als in het latere leven zouden ze moeten leren dat ze met hun gedrag niet zo maar wegkomen.

Daarom laat ze barsten joh,sta er ver boven en denk bij jezelf

WIE MET MENSEN OMGAAT BEGINT VAN DE DIEREN TE HOUDEN
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Reageer niet boos of verdrietig... dan blijft het n.l. leuk om jou te pesten... als je niet reageert, en gewoon doet alsof je ze niet ziet, houden ze er gauw mee op...want dan is het niet lang leuk. Trek een denkbeeldig regenjasje aan, en laat alles daar langs afglijden.

Bedenk dat de pesters degenen zijn die niet okee zijn, hoe populair ze misschien ook zijn...

Jij hebt het recht om jezelf te mogen zijn ook in jullie klas... Jij bnet niets minder dan die anderen! Probeer eens kritisch te kijken naar die anderen, hoe raar die soms doen... en voel je sterk en okee.

En als je naar de leraar of lerares toestapt, doe dat dan wanner ze het niet zien, anders is dat weer een reden om je te pesten...
Veel succes... het gaat voorbij...altijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het pesten op school begint vaak bij jezelf ook al heb je dat in de meeste gevallen niet eens door. Vaak stel jij je kwetsbaar op en daar maken andere mensen gebruik van. De beste manier is om je niet alles te accepteren en aan de mensen te laten zien dat je niet meer bang voor ze bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Praat er met iemand over.

De kindertelefoon; je kunt er je verhaal kwijt zonder te vertellen wie je bent, je hoeft niets te vertellen wat je niet wilt en je verhaal wordt niet verder verteld. Kijk op www.kindertelefoon.nl of bel 0800-0432 (gratis & anoniem) elke dag van 2 tot 8 uur.

Houd een spreekbeurt over pesten. Dit is wel heel erg eng maar je krijgt zo de kans om aan de kinderen uit je klas te vertellen wat het voor jou betekent om gepest te worden. Bovendien gaan de kinderen nadenken over wat ze doen. Materiaal voor een spreekbeurt kun je onder andere vinden door hier te kijken: http://www.stoppesten.tk/

of hier: http://www.iselinge.nl/Scholenplein/pabolessen/02032bwatispesten/index.htm

Ga op een sport of een club; je leert nieuwe kinderen kennen, je merkt dat er ook nog anderen zijn waar je het wel leuk mee hebt.

Ga eens een boek lezen over pesten; het kan prettig zijn om erover te lezen, omdat je dan merkt dat je niet de enige bent en omdat het je op ideeën kan brengen.

Of kijk op http://www.laks.nl/informat/pesten.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen pasklare oplossing voor jou, helaas. Het beste is het, om er met een leraar of een deskundige (b.v. vertrouwenspersoon) over te praten.

Eigenlijk moeten de ouders van pesters worden aangepakt, pesters zijn immers niet goed opgevoed. Lijkt mij. Je leert je kind toch dat het andere kinderen niet pest?