Ruziënde ouders

Mijn ouders hebben eens in de zoveel tijd ruzie. Het begint altijd door mijn vader die om de kleinste dingen boos wordt. Dan is het een aantal dagen/weken echt ongezellig thuis en dan gaat het voor een tijdje goed en dan begint het weer van voor af aan. Nu heeft hij in een ruzie tegen mijn moeder gezegd dat hij de auto gaat pakken en zichzelf tegen een boom gaat rijden. Hij weet niet dat ik dat weet maar wat moet ik hier nou mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Probeer even met je beide ouders te praten, je kan tegen ze zeggen dat je je zorgen om ze maakt. Dat het sfeer in huis ook niet zo leuk is en als er geen ruzie is dat het dan echt gezellig is. En zeg ook tegen je vader dat je het hebt gehoord en dat je je echt zorgen maakt daarover. Heel veel sterkte,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meisje, wat moeilijk voor jou!

Maak je vooralsnog nog maar geen zorgen over je vader, het lijkt mij een uitspraak die hij in boosheid heeft gedaan, en zal dat echt niet zomaar doen.

Echter is het wel een hele slechte zaak dat hij dat soort dingen roept waar jij bij bent.
Is het niet mogelijk om met je ouders een ieder apart te praten over hoe het voor jou is, dat geruzie? en die uitspraken. Misschien kunnen jullie er dan later samen over praten.

Naar je huisarts gaan is ook een idee, stort je hart uit en wellicht kan hij je verder helpen.

Jij bent niet de aangeweze persoon om het huwelijk van je ouders te redden, dat kan ook niet verwacht worden van een kind.
Maar je mag jezelf er wel tegen beschermen!
En voor jezelf opkomen door te vertellen dat je het hier heel moeilijk mee hebt.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja dat is erg moeilijk. Hoe kun je tegen je moeder zeggen dat ze niet met jou over haar problemen moet praten? Dat hoort vind ik ook niet. Jij bent hun kind, en ze hoort jou te beschermen. ls ze relatieproblemen heeft is dat haar probleem. Probeer haar dat te zeggen. Zeg dat ze jou daar niet in moet betrekken, en ga weg tot ze is afgekoeld. Je moet natuurlijk niet met je vader als hij boos is. Maar gewoon als jullie samen iets aan het doen zijn, of ga lekker met zijn tweetjes uit eten. Vaders vinden dat vaak hel leuk hoor, om met hun dochter uit te gaan.
En dan is de sfeer goed en kun je er rustig over praten.
Het is Beter als ze scheiden :( Maar natuurlijk wel contact blijft hebben met bijden ouders, en mannen hebben soms wel een tijdje nodig voor zichzelf dat heeft met hormonen te maken, praat met je moeder dat je vader ff rust krijgt, Wat OOK kan maar wat ik niet hoop voor jou is dat je vader vreemdgaat dan zijn ze ook zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Scheiden kan beter zijn. Zoals bij mij het geval is. Al sinds ik me kan herinneren hadden mijn ouders ruzie om van alles. Dus het kan beter zijn dat ze scheiden. Maar je kunt ook met ze gaan praten natuurlijk. Praat met allebei apart en laat ze aangeven waar het probleem zit, en ga daarna met z'n allen in gesprek. Kan altijd helpen dacht ik maar.