Wat is het maximum gewicht om te versturen met de post in een envelop?

Hoeveel postzegels kan ik maximaal plakken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4.8K

Het beste antwoord

Als je het niet als pakketje wil versturen moet je rekening houden met volgende dingen:

Maximumgewicht: 3 kg
Aanbieden via de TNT Post brievenbus
Let op:

Minimumformaat: 14 x 9 cm
Maximumformaat: 38 x 26,5 x 3,2 cm (kaarten: 23,5 x 16,2 cm)

Tarief hiervoor is: € 2,64

Alles wat boven de 3 kilo zit en niet binnen de bovengenoemde afmetingen past (het moet namelijk door de brievenbus kunnen) moet als pakket worden verzonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In de tijd dat je de vraag stelde had je ook ff bij bv TNT kunnen kijken, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je stelt twee verschillende vragen: Het maximum gewicht om te versturen met de post in een envelop is 3 kilo, maar dan moet het wel door de brievenbus passen, anders wordt het 6,75 voor een pakket (maximum is dan 10 kilo).

Hoeveel postzegels je maximaal kan plakken hangt af van de waarde van de zegels. Ik heb thuis nog zegels liggen van 2 eurocent. Hiervan kan ik er maximaal 132 op de envelop plakken. Ik vrees echter dat de meeste enveloppen te klein zijn voor dat aantal postzegels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Daar wordt die envelop weer zwaarder van en dan moet je nog meer....