Mijn 4 jr oude kat die ik uit het asiel heb opgehaald,is pas vorig jaar gecastreerd,maar nog steeds spriet hij regelmatig. Heeft iemand een oplossing?

Het katje is zwaar verwaarloosd in een hok aangetroffen,misschien dat zijn trauma er ook mee te maken zou kunnen hebben. Maar nu hij "geholpen" is,zou het toch afgelopen moeten zijn? Ik heb ook wel eens gehoord van hormonen ofzo,weet iemand of dat bestaat en of het helpt zonder dat het slecht is voor mijn dier? Ik zou nooit het katje weer weg willen doen,maar nu na twee jaar dat gespriet steeds, wordt het wel erg vervelend, zeker met opgroeiende kinderen moet ik steeds kijken of het wel schoon is waar ze spelen. Wie helpt mij??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Het is echt katergedrag wat hij vertoont. Als hij op jongere leeftijd zou zijn gecastreerd dan zou dit hoogstwaarschijnlijk niet meer voorkomen. Ook het trauma dat hij opgelopen heeft in zijn leven kan er wel degelijk mee te maken hebben want hij probeert zijn eigen territorium af te bakenen door zijn geurvlaag overal achter te laten. Zeker als je naast deze kat geen andere katten of honden in huis hebt, is dit gedrag gebaseerd op zijn trauma. Ik kan me voorstellen dat je er vreselijk veel moeite mee zou hebben om weer afscheid van het beestje te moeten nemen maar dat deze situatie echt niet lang meer aan kan houden. Als ik jou was zou ik naar een dierenarts gaan en alle middelen die hij denkt te hebben uit te proberen, of er nu hormonen inzitten of niet. Hij zal er misschien wat dikker door worden of een hogere miauw van krijgen maar hij gaat er zeker niet door van en hij kan lekker bij jou blijven en dat is ook wat waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als een kater niet voor de eerste sproei gecastreerd wordt, zit de kans dat hij het blijft doen er dik in.
gelukkig zijn de kankerverwekkende hormoonspuiten achterhaald.
je kan door de dierenarts een staafje suprelorin in laten brengen.
dit is een lichaamseigen stof, die geen kwaad kan.
de meeste katers stoppen hierdoor met sproeien.
13 jaar geleden
Vraag eens even aan je dierenarts. Die kan je van deskundig advies dienen.