Hoe komt het dat je meelacht met mensen?

Hoe komt het dat als er mensen lachen, dat je zelf gaat meelachen, zonder dat je weet waarom ze lachen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Amadea
13 jaar geleden
Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/maakt-lach-aanstekelijk.24263

Het beste antwoord

omdat lachen aanstekelend werkt
je lach spieren ontspannen bij t zien van ander die lachen en dan lach je ook

Toegevoegd na 6 minuten:
kijk even na dit filmpje ..kijken of je hier ook mee moet lachen..ik wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

groepsdrang, mensen zijn kuddedieren.
willen niet buiten de groep vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lachen werkt aanstekelijk. Het is net als met gapen. Het komt door de gezichtsuitdrukking en de lichaamshouding, je gaat automatisch meelachen of meegapen.
13 jaar geleden
Dat is iets wat je al heel erg jong hebt geleerd. Al baby heb je zo je eerste contact gemaakt met je moeder. Zij lachte en jij lachte terug.

Als je nu mensen ziet lachen, werkt dat aanstekelijk omdat het in een hele oude behoefte voldoet