Hoe kan het dat ik last heb van heimwee terwijl ik thuis ben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar wat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Joh, meneer is gewoon een internetlijstje "beruchte" vragen aan het afwerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha ik kan er wel om lachen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je wel wat heimwee is?

Antwoorden (3)

Dan kan het zijn dat je je thuis niet helemaal thuis voelt.
of je mist iets of iemand
13 jaar geleden
Dat kan ook niet, dan is er wat anders aan de hand: Weltschmerz?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet in welke levensfase je zit en wat er momenteel allemaal speelt in je leven. Als je onlangs op jezelf bent gaan wonen, kan het zijn dat je je ouderlijk huis mist. Of misschien ben je net terug van een mooie vakantie of bijzondere reis en mis je de streek waar je was en de sfeer die er hing. Het kan ook zijn dat je terug verlangt naar iets uit je verleden: je kindertijd, je middelbare schoolperiode, ervaringen die je deelde met iemand die belangrijk voor je was...

Of is het meer een algeheel en ondefinieerbaar gevoel van 'iets missen'? Gezelligheid, warmte, liefde, geborgenheid?

Of je zou eens kunnen kijken of je je huis een beetje kunt veranderen, dingen anders inrichten om je meer op je plek te voelen.