als je geparkeerde wagens inhaalt terwijl er in tegengestelde richting een wagen aankomt, je raakt met de spiegel. Wie is er dan in zijn recht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Als de geparkeerde auto's aan jouw kant van de weg staan ben jij verantwoordelijk omdat je had moeten wachten..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij een aantal auto's inhaalt die geparkeerd staan, had jij moeten uitwijken en wachten tot de vrachtwagen voorbij was. Maar het is natuurlijk ook afhankelijk van de situatie. Als je voorrang behoort te hebben, mag je het nog niet nemen. Stel dat jij de vrachtwagen later ziet, of hij komt uit een andere straat, dan zou jij al wel te laat kunnen zijn met uitwijken en dan behoort hij jou voorrang te geven. Altijd lastig in dit soort situaties, maar ik vind een beetje gezond verstand en ruimtelijk inzicht altijd voorop staan. Dus als de vrachtwagen er ook langs gaat, terwijl jij dan geen ruimte meer hebt, dan is dat zijn fout.
Hopelijk helpt dit iets.