waarom is het soms eerder donker. Dan de kalender aan geeft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Omdat de kalender niet in de toekomst kan kijken. De kalender geeft alleen een indicatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die ZegEensHoi;

Omdat kalenders en almanakken uitgaan van gemiddeldes en nooit kunnen weten hoe het weer (wat ook van invloed is op de inval van de duisternis) op een bepaalde dag zal zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt door de weersomstandigheden!

zware bewolking dempen de zonnestralen van een ondergaande zon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat je plek in nederland ook een verschil kan geven (enkele minuten) voordat de zon onder is, maar de grootste facktor zal het weer zijn. waneer er dikkere bewolking hangt lijk het al snel donker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In andere plekken in Nederland is het eerder of later donker dan waar u woont. Daarbij kan een kalender niet helemaal precies zijn.

Toegevoegd na 30 seconden:
O, sorry ik127, we typten gelijk=P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er kan tot op de seconde worden uitgerekend hoe laat de zon ondergaat. Echter helder of bewolkt weer maakt nogal verschil in hoe laat het werkelijk donker is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik typ weer eens te langzaam....