van af hoe oud mag je MET toestemming van je ouders een tattoo?

Ik wil graag een tattoo maar ik ben 13
en ik zou het vet vinden als ik myn droom tattoo nog voor myn 16e krijg
is dat mogelijk met toestemming?

Toegevoegd na 3 dagen:
hahaha,mijn moeder wil nu een navelpiercing,Opeens.!
Dus nu mag ik die als ik dunner ben ook:D
ik zet later wel een tattoo :D

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (7)

alleen maar met toestemming van je ouders tot je 18 de jaar
ronron1212
13 jaar geleden
Als je ouders het goed vinden, zou je al direct na je geboorte en tattoo kunnen krijgen. Kan het trouwens niet aanbevelen in zo'n geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Licht toe.
Je mag vanaf je 12e een tatoeage, op voorwaarde dat je toestemming hebt van je ouders of voogd en dat de je ouders of voogd meegaat tijdens het zetten van de tattoo.

Maar ik zou nog een paar jaarten wachten om er overna te denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanaf 18 jaar mag je doen en laten wat je wilt wat betreft tattoeëren, echter nu vind je het een droom tattoo, maar is dat na een tijdje nog zo?
Ík zal er meer eerst goed over nadenken, er zijn veel mensen die hele erge spijt hebben dat ze een tattoo hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sinds dat ik 6 ben heb ik die tattoo al in me hooft,
een honden kop op me boven arm,met de namen van myn honden! en ik ben nu 13,
ik heb die gedachten al dik 7 jaar,,dus zou ik nog veranderen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat kan, als je ouder wordt, wordt je ook wat kritischer en meestal verandert je smaak voor bepaalde zaken ook.
Lijkt me zonde van een jong lichaam om daar definitief een tekening op te zetten. Ik zou aanraden zeker nog een aantal jaren wachten. Van alle mensen die ik ken met een tattoo is er vrijwel geen enkele die er geen spijt van heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de tattooshops bij mij in de buurt mag het pas vanaf je 16de met toestemming. Ik denk dat ze bij mensen jonger dan dat het niet doen omdat je nog veel moet groeien en dat je tattoo dan uitrekt. Ik zeg het ook maar je zit er voor je hele leven aan vast he.
Ik heb dat ook vaak genoeg gehoord haha maar zodra ik 16 werd ben ik meteen met mn moeder ernaar toegerend heb hem nu een jaar en ben er nog steeds blij(heb er inmiddels als 2 haha)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wettelijk gezien mag je pas een tattoo vanaf je 16de en dan alleen met toestemming van je ouders. Sommige shops doen het alleen vanaf 18 om van het gedonder af te zijn.
Dus als je ergens terecht kunt voor je 16de dan is het vast een shop die niet te vertrouwen is.