Stel: je broertje denkt dat hij erg goed is met tennissen, zelf beter dan jij, terwijl dit helemaal niet zo is. Wat zou je doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Hoi Aniel,

Dit is best een goede vraag,
Om hem te beantwoorden zal ik je eerst een tegenvraag moeten stellen...
- Weet je zeker dat jij beter bent dan hij?
- Heb jij de juiste kennis cq. bekwaamheid om dit verschil te kunnen beoordelen?
- Heb je al eens rondgevraagd? Zijn er ook anderen die beamen dat jij beter bent dan je broertje.

Als je al deze vragen met JA kan beantwoorden, dan kan je deze situatie op verschillende manieren benaderen.
Welke manier jij kiest, hangt af van jouw karakter.

1. Buit hem uit - probeer geld op de wedstrijden te zetten. Beste is met kleine bedragen te beginnen, en af en toe eens een wedstrijdje verliezen....Zodat je later voor meer kan spelen.

2. Sla hem zo hard van de baan af dat hij nooit meer tegen je wilt spelen. Zo nodig herhaaldelijk, zorg ervoor dat hij niet meer terugkomt.

3. Een andere tegenstander opzoeken. Want wil je nou echt tegen iemand spelen die niet eens zijn eigen tenniskwaliteiten op waarde kan schatten?

4. Lekker met hem blijven spelen. Wat maakt het uit dat hij denkt dat -ie beter is... Zolang jij maar weet dat je beter bent toch?

5. Hem uitdagen voor een tennispartij (of serie partijen, bijvoorbeeld best of 5) en afspreken dat wie die partij (of reeks) wint, de koning van de tennisbaan in Ermelo is.

Bij deze neem ik de uitdaging aan.

Groeten,
'het broertje'

Toegevoegd na 5 minuten:
oja, en in reactie op eddijst:
met schaken win ik ook van hem:p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Laat hem denken dat hij beter is..
Jij weet toch wel beter toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tennissen en wie wint die is beter.
Zo gaat het met alles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt 2 dingen doen:
- hem in die waan laten en er niets aan doen
- een potje tegen hem tennisen en bewijzen dat jij beter bent
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eigenlijk dus een opsomming van de bovenstaande 2? :-P +1 ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mja, ik dacht: laat ik het eens samenvatten ;)
nee hoor, had ze nog niet gezien voor ik met mn antw begon.
Daag hem uit voor een partijtje en laat hem er iets tegenover stellen als hij mocht verliezen. Zelf doe je natuurlijk ook een dergelijke belofte.
Het leukst is het als je iets belooft wat je niet leuk vindt om te doen, anders is er geen uitdaging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hem het laten denken, als hij dat graag wilt.
Niemand zegt dat ik zelf goed in tennissen zou zijn en of hij dat dan niet is.
Of hij loopt er later tegenaan dat hij er niet goed in is, of in een toevallig potje tegen mij dat hij er slechter in is, maar doet dat er werkelijk iets toe?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt er aan hoe oud je broertje is. Is hij jonger dan 10 laat hem dan lekker in de waan en wacht tot hij er vanzelf achter komt dat het niet zo isof zijn interesse in tennis verliest. Tenzij hij natuurlijk heel erg arrogant tegen alles en iedereen loop t te doen dan kan je hem misschien vertellen dat dat niet netjes is en dat mocht je ergens goed in zijn dat je daar dan niet over opschept.

Is hij ouder en bv al in de puberleeftijd..... KICK HIS ASS!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dat geval, als je weet dat jij beter bent, nodig hem uit voor een wedstrijdje met een onpartijdige scheids en zoals ik al zei KICK HIS ASS!!! Zou leuk zijn als je dan wat kennissen of vrienden klaar hebt staan die ook heel goed spelen en hem dan vertellen:"jij speelt goed zeg, wil wel een partijtje tegen je spelen" en dan vervolgens gaan ze allemaal van hem winnen. (moet je natuurlijk wel weten dat het goede spelers zijn!!!) Mocht dit niet lukken, of je wilt dat niet, laat hem dan lekker in de waan en weet dat je zelf de waarheid weet. Doe ik ook met een vriendin die denkt beter te kunnen zingen dan ik ook al zeggen anderen haar regelmatig dat ze dat wel op haar buik kan schrijven hahaha.
Eerst eens uitzoeken waar dat broetje in eens vandaan komt.
Daarna hem in de waan laten dat hij beter is, hij is toch je broertje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leren schaken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lol, nee joh, als je met hem schaakt, dan kan hij zien dat je beter bent.
Schaakmat is schaakmat!
Hem lekker in die waan laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je er last van dan? Wiens probleem probeer je eigenlijk op te lossen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ach je hebt het over je broertje dus is hij jonger ,moedig hem aan en complimenteer hem .En denk : ik ben de beste
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ff laten zien dat dat dus niet zo is. Opgelost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je er echt van hebt dan zou ik gewoon eerlijk tegen hem zeggen hoe jij erover denkt. Heb je er geen last van, dan gewoon lekker laten gaan. Jij weet wel beter en als die echt zo slecht is in tennis dan zullen andere mensen dat ook wel merken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Dccdegruiter;

Ik zou hem uitdagen een aantal partijtjes samen te spelen om zo vast te stellen wie er echt de beste is. Op voorwaarde dat hij de uitslag aan het einde van die serie ook echt erkent. Beter dat hij van jou de waarheid onder ogen krijgt dan wanneer hij in zijn eigen grootheidswaan blijft geloven en ooit tegen een onbekende op zijn muil gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hem lekker laten denken dat dit zo is, en als wij samen eens gaan tennissen zullen we het zien! Hopelijk kan hij dan tegen zijn verlies..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inmaken die handel!