Hoi Aniel,
Dit is best een goede vraag,
Om hem te beantwoorden zal ik je eerst een tegenvraag moeten stellen...
- Weet je zeker dat jij beter bent dan hij?
- Heb jij de juiste kennis cq. bekwaamheid om dit verschil te kunnen beoordelen?
- Heb je al eens rondgevraagd? Zijn er ook anderen die beamen dat jij beter bent dan je broertje.
Als je al deze vragen met JA kan beantwoorden, dan kan je deze situatie op verschillende manieren benaderen.
Welke manier jij kiest, hangt af van jouw karakter.
1. Buit hem uit - probeer geld op de wedstrijden te zetten. Beste is met kleine bedragen te beginnen, en af en toe eens een wedstrijdje verliezen....Zodat je later voor meer kan spelen.
2. Sla hem zo hard van de baan af dat hij nooit meer tegen je wilt spelen. Zo nodig herhaaldelijk, zorg ervoor dat hij niet meer terugkomt.
3. Een andere tegenstander opzoeken. Want wil je nou echt tegen iemand spelen die niet eens zijn eigen tenniskwaliteiten op waarde kan schatten?
4. Lekker met hem blijven spelen. Wat maakt het uit dat hij denkt dat -ie beter is... Zolang jij maar weet dat je beter bent toch?
5. Hem uitdagen voor een tennispartij (of serie partijen, bijvoorbeeld best of 5) en afspreken dat wie die partij (of reeks) wint, de koning van de tennisbaan in Ermelo is.
Bij deze neem ik de uitdaging aan.
Groeten,
'het broertje'
Toegevoegd na 5 minuten:
oja, en in reactie op eddijst:
met schaken win ik ook van hem:p