Wat is de beste vervolgopleiding voor mij?

Ik doe momenteel 4 VMBO-TL en sta ingeschreven voor het VMBO & het HAVO eindexamen. Ik wil iets in de psychologie gaan doen,
officier specialist psychologie maar ik heb geen flauw idee wat een efficiënte studiekeuze is.
Ik weet niet 100% zeker of ik het HAVO examen ga halen en begreep dat het MBO geen psychologie biedt.
Ik wil een masteropleiding Klinische en Gezondheidspsychologie doen, en vroeg me af hoelang de snelste opleiding zou duren (rekening houdende met verkorte studie's) als ik via het MBO>HBO>WO en hoelang het duurt om vanuit HBO door te stromen naar het WO.

Alvast bedankt,
A.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Het beste antwoord

---- Voor de masteropleiding gelden toelatingseisen. U dient tenminste een wo-bacheloropleiding in de psychologie te hebben afgerond om te kunnen worden toegelaten tot de masteropleiding en soms dient u voorafgaand een schakelprogramma af te ronden. Rechtstreeks inschrijven is niet mogelijk. U vraagt eerst een adviesgesprek aan. --- uit
https://www.ou.nl/web/psychologie/master-klinische-psychologie

Dit betekent dat je hiervoor eerst aan de universiteit psychologie gestudeerd moet hebben.
Om aan de universiteit te studeren zul je VWO gedaan moeten hebben.

Dus voor jou geldt :
VMBO
Dan HAVO
Dan VWO
Dan Universiteit psychologie
Daarna de master.

Je zult dus heel hard moeten leren.

Toegevoegd na 7 minuten:
Het zal je dus 7 jaar studeren kosten vanaf nu om te beginnen met je studie.
4Havo en 5 Havo nog 2 jaar
5 VWO en 6 VWO nog 2 jaar
Universitair psychologie 3 jaar