Is noorwegen of Zweden in vergelijking tot nederland goedkoop om te wonen?

Bijv.qua vaste lasten,eten en drinken etc.De prijs van een huis,inkomsten.

Kortom,wat is er daar goedkoper en duurder dan in nederland.Wie kan me er meer over vertellen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.6K

Het beste antwoord

naast de bovenstaande antwoorden:

Geen hypotheekrenteaftrek. (maar dat is niet erg als je buiten de stad woont en 100.000 voor een leuk huis met een stukje grond betaald)

De lonen liggen een stuk hoger,
vooral voor bepaalde beroepen; o.a. als vrachtwagenchauffeur, loodgieter en elektricien, verdien je daar een stuk meer als hier.

Het is er soms koud, dus verwacht een flinke energierekening.
Hoewel je goedkoop aan hout voor de kachel kan komen als je een beetje moeite doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Huizen zijn een stuk goedkoper dan hier in Nederland, maar het dagelijks leven is bijna net zo duur. Maar alcohol is verschrikkelijk duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huizen kopen en huren (ook voor vakantie) , met alle comfort is niet te duur.
Het levensonderhoud is dat wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er vanaf waar in Noorwegen of Zweden je woont.

In de steden liggen de huizenprijzen behoorlijk hoog. In de minder druk bewoonde gebieden liggen de grondprijzen en de huizenprijzen een stuk lager dan in Nederland.

In de supermarkten en de andere winkels betaal je verder de hoofdprijs als je iets koopt. Wat je op het platteland daarom ziet, is dat mensen zelf veel producten verbouwen in moestuinen. Verder zie je dat aan de kust veel mensen zelf vissen, om zo in hun dagelijkse behoefte te kunnen voorzien. Gaat prima, maar je moet er dus wel moeite voor doen.