ik word gebeld en als ik opneem krijg ik een bandje te horen dat ik door wordt verbonden met mijn contactpersoon maar dat gebeurt niet wat is dit?

ik heb geen nummerherkenning.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.9K

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk gaat het om een call centre van een of ander bedrijf, waar het vervolgens mis mee gaat. Als het echt belangrijk is, dan bellen ze nog wel een keer terug. Waarschijnlijk willen ze u iets gaan verkopen, dus zou me niet druk maken, om dat gemiste telefoontje.
13 jaar geleden
er zal waarschijnlijk een verbinding storing zijn, als het belangrijk is bellen ze nog wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is de belcomputer van een telemarketing bedrijf. Hier staat een 'call-generator' welke niets anders doet dan allerlei mogelijke nummercombinaties bedenken en die te bellen. Op het moment dat het nummer overgaat, prikt de computer dit nummer door naar een telemarketeer. Deze weet niet wie hij/zij aan de lijn krijgt, net zo min als jij dat weet. Het bandje hoor je omdat er op dat moment niemand op het callcenter 'vrij' is om daadwerkelijk met jou te bellen.

Als je nog langer wacht krijg je er daadwerkelijk iemand voor.
Vaak zijn dit buitenlandse callcenters en zullen zij niets aan jou als klant hebben. Puur omdat men je nummer 'bij toeval' heeft gekozen kunnen ze in Nederland uitkomen.

Sinds de invoering van het zogenaamde 'bel-me-niet register' is deze manier van 'telefoonterreur' wel een stuk minder geworden.

Deze manier viel vroeger ook wel onder de term 'Guerilla-marketing. ' Doordat men overdonderd was van het gekke telefoontje viel er nog wel eens een encyclopedie o.i.d. te slijten.