wat is dit voor een insect?

Hij zat bij ons thuis in de vensterbank. hij heeft 6 poten, 2 doorzichtige oranjekleurige vleugels en daaronder 2 doorzichtige kleinere vleugels, lange voelsprieten op de kop, en als hij zijn vleugels spreidt komt er een geel/zwart "wespenachtig" lijf onderuit. Verder kan hij heel goed ondersteboven hangend lopen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Antwoorden (6)

het lijkt op een wants. maar ja:) daar vind ik het op lijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dattut een roofwants is, maar 'kweettut niet zeker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je wat het is met die insecten; je hebt zóveel soorten en dan moet je nog rekening houden met hun groeistadia. Ik bedoel: als je bv. naar een lieveheerbeestje kijkt en hun groeistadia, dan zul niet geloven hoe die eruit zien als ze nog klein zijn.... ennik ben geen expert, succes ermee.
De nederlandse naam is Berkenwants.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He, jammer hij leek er wel op.
Scolopostethus puberulus

Scolopostethus puberulus kan van zijn broertjes worden onderscheiden aan de tweekleurige antennes met een scherp contrast tussen het onderste lichte gedeelte en het bovenste donkere gedeelte. Binnenkort meer over deze soort.

Familie: Grondwantsen (Lygaeidae
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dit is zeker een wants ik woon aan een vijver er zitten hier verschillende soorten vind het maar vieze beestjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou de gewone bloemwants kunnen zij, maar er vele soorten wantsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog last van je oog of vandaag een splaakgeblek?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had altijd al het idee,dat ik van wantsen wist, maar dat gaat vandaag niet op. ERG IS DAT!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt goed met je hoor, morgen een nieuwe dag en kans.