Fruitvliegjes invasie in de keuken. Wat doe je er tegen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.5K

Antwoorden (11)

Even kijken of er oud fruit of groente ligt, rotte aardappel kan ook.
als dat zo is dat verwijderen.
daarna de vliegjes weg jagen, even de deur open en ze naar buiten jagen.
13 jaar geleden
Een fles neerzetten met een bodempje rode wijn of rose... ze kruipen er in, komen er niet meer uit... weg vliegjes!

Toegevoegd na 40 seconden:
Oh ja, en niet vergeten om te kijken waar ze vandaan komen. Afvalbak? rot fruit? Dat dan natuurlijk ook verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let op te vochtige planten of oude bloemen in huis.
Aardappelen, fruit en groenten nakijken.

Milieu en diervriendelijk oplossen. (ventileren)
Afvalbak (ook biobak) tijdig ledigen en reinigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik las pas ergens dat ze niet tegen de lucht van basilicum houden, dus misschien een potje op het aanrecht zetten
anneliez
13 jaar geleden
Het voorkomen van een fruitvliegjesplaag is beter dan genezen

■Zorg dat er geen afwas staat en droog na het afwassen alles gelijk af.
■Houd de keuken schoon en droog.
■Bewaar fruit en groente in een goed afgesloten bak of kast.
■Spoel bier- en wijnflessen goed om.
■Zorg voor een goed gesloten vuilnisbak.

Als ze er eenmaal een fruitvliegjesplaag hebt:
■Ga op zoek naar hetgene waar de fruitvliegjes op afkomen, verwijder de bron en maak de plek goed schoon. Fruitvliegjes zien en ruiken meer dan wij!
■Tocht het huis flink door.
■Stofzuig goed en vaak om eitjes en larven te verwijderen.
■Maak een fruitvliegjesval door een laagje wijn, een beetje azijn of een stukje banaan in een potje te doen en hier huishoudfolie overheen te spannen, prik met een tandenstoker wat gaatjes is het folie. Resultaat: de vliegjes gaan op het feestmaal af en kunnen er niet meer uit.
fremar
13 jaar geleden
Afgezien van het weghouden van koffieprut en pads en wijnresten, de volgende tip:
Gooi een paar kruidnagels in de fruitschaal. Een keer in de week verversen. Geen fruitvlieg meer te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoeken op goeievraag naar fruitvlieg:
http://www.goeievraag.nl/zoek?q=fruitvliegjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb overal in huis kommetjes met een laagje afwasmiddel met azijn staan.
Het stinkt een beetje, maar de fruitvliegjes komen er met zijn allen op af en alle kommetjes bevatten onderin nu een laagje verdronken vliegjes.
Werkt prima:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jofel, overal massagrafjes in huis ;p
Als je last hebt van fruitvliegjes zet dan een paar bakjes met port in de kamer. Ik heb alles al geprobeerd en dit werkt echt.
Ze komen er massaal op af en ze verdrinken erin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonde van de port ;-)
simpel, de fruitvliegjes komen op fruit en alcohol af, leg het fruit in de koeling en spoel de glazen na gebruik meteen om........... weg vliegjes. (wij hadden er ook last van hoor).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt even kijken op GV en zoeken op vliegjes, fruitvliegjes, vliegen etc. Is al een paar keer gesteld met goede tips ook.

De bron weghalen is het meest logische.