Hebben wij werkelijk zoveel spullen nodig?

Waarom denken de mensen veel spullen nodig te hebben, zolders staan vol, kelders, schuren ect....Staat allemaal niets te doen.
Kunnen wij niet tevreden zijn met wat we hebben? Wensen blijven hebben zijn uiteraard juist, maar soms....

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ben zelf regelmatig voor een langere periode op de oceaan (zeilend) Je bent dan afgesloten van radio,tv, kranten, internet. Zeg maar alles wat je kan beinvloeden. Op het moment dat je weer een haven binnen loopt (na ongeveer drie weken) dan valt mij altijd zo sterk de, vaak onbewuste, kracht van reclame op. Het begint met alle dingen die we langs de kant van de weg zetten en op gebouwen spijkeren. Als je op een vliegveld aankomt wordt je overspoeld. Ieder foldertje, krant, of tijdschrift is er rijkelijk mee gevuld. Soms lijkt radio en televisie meer reclame te bevatten dan iets wat intressant is. Zelfs in de programma's kom je de reclame tegen. Als je het leest zou je de gelukkigste op aarde moeten zijn, als je al die spullenboel koopt. Ze doen vreselijk hun best om mij te bewegen dingen te kopen die ik echt niet nodig heb. Nee we hebben al die spullen echt niet nodig maar laten ons vreselijk beinvloeden door al de marketing-apparaten. O ja, dat noemen we economie....

Ik weet niet echt antwoord. Ik weet alleen dat ik het heerlijk vind om dingen te kopen. Iedere keer als ik de stad in loop kom ik met iets thuis. Nu woon ik midden in de stad en voor een student niet altijd goed voor de portemonnee. Ik heb inderdaad veel troep en nu ik binnenkort ga verhuizen ben ik aan het weggooien, helaas lukt t niet zo goed. Ik zie in alles wat nuttigs..aargh! Terwijl veel spullen niets anders doen dan stof vangen! Wij leven in een consumptie/maatschappij waarin de een gevoeliger voor koopjes is dan een ander. Daardoor verleg ik soms mijn wensen totdat het product van mijn wens ook een aanbieding is en koop ik het erbij, daarom heb ik zoveel ´nutteloze´ dingen.

nee ik niet, maar mijn man heeft massa`s spullen waar hij niks mee doet maar hij kan het ook niet weggooien. veel gekregen spul, wat hij zonde vind om weg te doen. van mij mogen gerust de overbodige spullen weg, doe ik met mijn eigen dingen ook altijd. nou weet ik wel dat als je samen bent, alles ook van samen is. maar ik zou toch wel veel spullen weg willen doen omdat het makkelijker bijhouden van je huis is enzo, maar wat doe je er aan he?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100