Ja. de coinsumentenbond is echt onafhankelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, die twee woorden zijn geen synoniemen van elkaar. De consumentenbond is WEL onafhankelijk van eender welke commerciële instelling / merk / fabrikant etcetera. Dat betekent dat ze op geen enkele manier worden gesponsord, betaald, gestimuleerd, beinvloed oid door belanghebbenden op welk gebied dan ook. De enige belanghebbende voor de consmentenbond is de consument.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
dit ontgaat hem/haar :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou toch jammer zijn.
Ben ruim 25 jaar lid van de consumentenbond en zij pretenderen onafhankelijk te zijn. Dit is ook mijn ervaring.
Ja, de Consumentenbond is onafhankelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou bekijk het van deze kant. Als je constant dezelfde merken of iets dergelijks als beste ziet aangewezen, dan mag je je afvragen of de consumentenbond wel onafhankelijk is. Je kunt niet weten wat er zich afspeelt tussen grote (bv elektronica) bedrijven en een blad van hun. Wellicht omkoperij? Ik weet het niet. Ze kunnen het goed verborgen hebben.

Maar ik denk niet dat dit het geval is. De consumentenbond zegt onafhankelijk te zijn en dit geloof ik ook. Mochten ze omgekocht worden komt dit wel heel snel naar buiten hoor dus deze kans acht ik echt klein in.

Controleer de feiten desnoods op internet, daar zijn altijd veel reviews te vinden (althans, op elektronica gebied)

Maar ik denk dat de consumentenbond echt wel onafhankelijk is en dat je daar geen twijfels over hoeft te hebben. Ga eens na hoelang de consumentenbond nu al wel niet bestaat. Ze zouden hun reputatie echt niet willen schenden lijkt me.

Toegevoegd na 16 uur:
Maar of ze onafhankelijk zijn of niet is natuurlijk wat anders dan of ze ook goede testen publiceren.

Iedere werknemer zal wel ergens een persoonlijke voorkeur hebben, zoals hieronder ookal is beschreven over een artikel over de apple Iphone. Dit zal wel in het blad verwerkt worden, het is moeilijk om als reviewer volledig subjectief te zijn als je ergens een sterke voorkeur voor hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, onafhankeleikheit heel erg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het wel maar ben gaan twijfelen.

Mijn vriendin kocht een wasmachine die als beste getest was in een bepaald jaar.4 jaar later was haar wasmachine stuk gegaan .Het rook naar brand.Bij de witgoedzaak vertelden ze haar dat een jaar later deze wasmachine als slechtste was getest omdat er een bepaald onderdeel in brand kon gaan.Dus tja .......
Natuurlijk weet ik dat dit meerdere oorzaken heeft maar ik ben sindsdien een beetje gaan twijfelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De consumentenbond zal zelf wel onafhankelijk zijn, maar of de reviewers geen persoonlijke voorkeur hebben, en daarom deze beter waarderen betwijfel ik. Vooral op technische producten in de catagorie smartphones, pc's e.d. schieten ze te kort. Vooral toen de iPhone werd vergeleken met andere smartphones kon je merken dat een apple fanboy aan het typen was. Zo zou Android niet goed door homescreens scrollen omdat een functie ontbrak, die toch echt out-of-the-box werkt.

De tekortkomingen van Apple werden ook goed gepraat. Het artikel is een tijdje terug geplaatst en haal ik aan als voorbeeld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker, ik bestreid ook niet dat de consumentenbond niet onafhankelijk is, ik geloof wel dat ze onafhankelijk zijn van welk bedrijf dan ook. Maar het punt wat is wil maken is dat een onderzoek niet onafhankelijk is, omdat de reviewer is kwestie een persoonlijke voorkeur heeft. En zodra er persoonlijke voorkeuren in het spel komen, is de onafhankelijkheid van de review in het geding.
dat de consumentenbond onafhankelijk is daar heb ik alle vertrouwen in.

Dat wil alleen niet altijd zeggen dat de testen goed zijn gedaan of zuiver zijn.
in de jaren dat het blad bestaat heeft het al meerdere keren een aanpassing moeten plaatsen.
Ooit was er een test met boormachines waar een merk A als beste was getest en een merk X als slechtste. dit artikel werd geplaatst. na een paar dagen was er al bij de merken roering onstaan omdat merk A niet bekend stond om degelijkheid en kwaliteit en merk X wel.

het merk X heeft bij de consumentenbond gevraagd hoe er is getest en ze kwamen er bij het hertesten achter dat er totaal verkeerd was getest. Dit werd aan de consumentenbond doorgegeven en de testen werden opnieuw gedaan door de consumentenbond.
De test resultaten waren toen, dat merk X de beste was en merk A de 3e van onder.
Deze resultaten werden toen in een volgende uitgaven gerectificeerd.

Dus nogmaals, Onafhankelijk : JA