Waarom drammen jahova getuigen zo door,als je laat blijken dat je niet in god geloofd?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik vind het wel meevallen. Het voelt niet als lastig vallen. Gewoon zeggen dat je geen intresse hebt en ook niet in de literatuur die ze meebrengen. Het duurt hoogstens een half minuutje.

Ha, die Timmiebot; Omdat ze denken dat niet-gelovigen nog wel te bekeren zijn. Zij weten immers beter! Als je aangeeft een ander geloof aan te hangen (methodistisch zen-boeddhisme doet het aan de deur altijd erg lekker) beschouwen ze je als brandhout voor het hellevuur en geven vaak de moed op.

ik vind het altijd wel meevallen, ik blijf altijd vriendelijk en zeg dat ik het op mijn manier doe en wens ze een prettige dag. Dat wensen zij me ook en vertrekken weer.

Wat ik gehoord heb, is dat hun dit anders zien, zij willen jouw zieltje juist redden en daarom drammen ze door. Het idee is eigenlijk heel nobel, alleen jammer dat ze wat kortzichtig zijn.

Na de zoveelste zondagochtend heel vroeg uit bed gebeld te zijn, was ik het zat. Toen heb ik ze verteld dat ze ons op hun zwarte lijst moesten zetten. Maanden niks gehoord! Nu we verhuisd zijn, zeg ik altijd: ik denk dat er weinig mensen zoveel met hun geloof bezig zijn als ik met het mijne. Ik ga wel heel anders met het geloof om, dan jullie. Ik heb respect voor waar jullie voor staan, kunnen jullie dat ook opbrengen voor mij? En dan gaan ze blij weer...

Dat zal per jehova getuige verschillen. Er zijn ook zat die je met rust laten zodra je aangeeft geen interesse te hebben.

Omdat ze graag willen dat jij ook je geluk in God zal vinden. Als je overtuigend genoeg bent tegen ze...dan houden ze vanzelf wel op en gaan naar de volgende deur. Als dat het ergste is...wat ze doen, valt het nog mee. Beter...dan iemand geen keus laten en gewoon neerschieten als ze niet tot dat geloof komen...want ZO gebeurt het ook ...zoals je wel zal weten. Sterkte.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100