hoe kies ik mijn profiel?

Ik verhuis volgend jaar terug naar Nederland en ga dan voor de eerste keer naar de Nederlandse middelbare school, ik ga dan naar 4 havo, hoe kies ik mijn profiel?

Toegevoegd na 24 minuten:
Even voor de duidelijkheid, ik heb nog nooit op een nederlandse middelbare gezeten, ik zit nu op een amerikaanse school dus ik heb nog nooit nederlands, aardrijkskunde,duits,economie,scheikunde,biologie etc. gehad. ik kan dus niet zeggen welke vakken ik goed in ben.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Afhankelijk van je huidige vakken pakket en van wat je wil gaan doen na de HAVO.
Neem tegen die tijd contact op met de school waar je heen gaat, daar zullen ze je goed kunnen adviseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een beetje afhankelijk van wat je hiervoor voor vakken hebt gehad en waar je goed in bent.

Op de HAVO kun je kiezen uit de volgende profielen:

NG (Natuur en Gezondheid)
NT (Natuur en Techniek)
EM (Economie en Maatschappij)
CM (Cultuur en Maatschappij)

Voor de bovenste twee heb je zeker Wiskunde en Natuurkunde of Biologie nodig.

Als je goed bent in exacte vakken zou je een van de bovenste profielen kunnen kiezen.

Ben je beter in talen of economie, dan zou ik voor de onderste profielen kiezen.

Op de volgende site kun je er alles over lezen:

http://www.ib-groep.nl/Images/Vakkenschema_Havo_nieuw_feb_tcm7-14533.pdf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet het profiel kiezen, dat het beste bij je past. Ga eens voor jezelf na waar je interesses liggen en wat je na de middelbare school wil gaan doen qua vervolgstudie. Hierop zul je je profiel moeten aanpassen/kiezen en als dat niet helemaal aansluit kun je altijd nog besluiten om bijles te nemen in een vak waar je niet goed in bent of wat je tot nu toe nog niet hebt gevolgd.
Succes bij je keuze.