Wanneer krijg ik mijn OV-studentenkaart?

Ik krijg vanaf dit jaar mijn ov studentenkaart. Weet iemand wanneer ik um krijg en vanaf wanneer ie ingaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.4K

Het beste antwoord

De site zegt het volgende:
Het verwerken van het aanvraagformulier Studenten OV-chipkaart duurt ongeveer een week. Het produceren en toesturen van je Studenten OV-chipkaart 2 weken. Heb je langer dan 3 weken geleden je aanvraagformulier opgestuurd en geen afwijzigingsbrief ontvangen? Bel dan met de Klantenservice OV-chipkaart: 0900-0980 (€ 0,10 p.m.). Zij kunnen de productiestatus van jouw OV-chipkaart voor je nagaan en helpen je verder.

En voor de tweede vraag:
Als je het studentenreisproduct hebt opgehaald (op je kaart hebt geladen), kun je er vanaf het moment dat je studiefinanciering (en daarmee je recht op het studentenreisproduct) ingaat mee reizen in heel Nederland. Kijk bij ‘Vragen over het reizen met de Studenten OV-chipkaart’ voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

GHij gaat in de maand nadat je 18 bent geworden & jke ingeschreven staat bij een onderwijsinstelling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt er aan wanneer je hem aangevraagd hebt. De meeste studenten hebben hem al.

Je moet inderdaad al wel 18 geworden zijn en je hebben ingeschreven voor een opleiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik was zelf 17 toen ik begon aan mijn opleiding. en als je in dat jaar nog geen 18 bent krijg je hem pas in oktober.

in jou geval moet je hem onderhand al hebben. er zit meestal 3 weken tussen de aanvraag, en ophalen. dan moet je je product er nog opzetten.

de Ov-kaart is vanaf eergister (18 augustus) weer geldig. dus je kunt er meteen mee reizen.