een oude motor uit 1938 geen accu het frame moet gelast worden kan dat zo moet ik de motor er af halen vanwegen de spanning van het lassen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In tegenstelling tot de vorige beantwoorder (prima antwoord trouwens) meen ik te begrijpen dat je het over een andere spanning hebt (belastinsspanning) Het lijkt mij het beste dat je het motorblok demonteert danwel het motorblok gaat ondersteunen zodat je frame niet onder belastingsspanning staat.tijdens het lassen.

De spanning van het lassen kan geen kwaad. Er gaat een stroom lopen tussen de klem & je laspunt. Voor de rest wordt de motor alleen maar 'geladen'

Frames van motoren worden na het lassen volledig 'gegloeid'. Dit gebeurt om de lasspanning van de naad evenredig te verdelen over het frame. (het metaal is op de gelaste plaats nl harder geworden als het omringende, en dus kwetsbaarder voor scheurvorming.) Wat je wilt gaan doen, lassen aan een bestaand uitgegloeid frame, brengt dus wel risico's met zich mee, nl scheurvormen naast de nieuw aangebrachte las. Maar je kunt een gokje wagen natuurlijk.....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100