Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan je sneller leren schrijven

ik ben altijd de traagste van de klas met iets over schrijven van bord soms moeten we de tekst op schrijven die de leerkracht zegt en dan heb ik meenstal de helft nog niet heeft iemand tips voor sneller te schrijven

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
3.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Om goed (en snel) te kunnen schrijven is het van belang dat je de pen goed vasthoudt. Dat klinkt onbenullig, maar het heeft daadwerkelijk invloed op het schrijven: je snelheid dus, maar ook of je kramp in je hand krijgt en vaak ook hoe je handschrift eruit ziet.
Daarnaast speelt ook je handschrift mee: blokletters schrijven duurt vaak langer dan het meer vloeiende 'aan elkaar' schrijven.
Mijn tip zou zijn om er de volgende keer dat je schrijft eens goed op te letten op welke manier je de pen vasthoudt. Is je hand verkrampt of ontspannen? Hoe houd je je vingers? Ligt je papier goed? Soms helpt het al als je je vel papier iets draait...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Oefening baart kunst ;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding