Wat doet handengel?

Ik heb thuis een flacon handenwassen zonder water en zeep thuis staan.Je pompt een keertje wat gelspul op jehanden,wrijft een keer en dan heb je bacterievrije handen en schoon!Maar waar blijft de viezigheid die er ook was van je handen??(het spul stinkt wel nar alcohol!)..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

de bestanddelen die in die gel zitten doden onmiddellijk de bacterien , je handen zijn dus bacterie vrij
de alcohol vervliegt direct

Toegevoegd na 8 minuten:
overigens is de gel ontstaan doordat chirurgen de gel gebruiken om hun handen voor een operatie te ontsmetten ...
en in de verpleging word de gel gebruikt als men patienten behandelt.
en vele hebben een klein flesje bij zich als er een griepvirus heerst.
het is dus ervoor gemaakt dat het direct de bacterie dood.
als je handen echt vies zijn van andere werkzaamheden bv je hebt je tuin opgeruimd zonder handschoenen eerst je handen wassen met gewone zeep en als extra je handen met bacterie dodende gel nog even behandelen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt. Een aanvulling: tijdens de Mexicaanse griep waren er inderdaad een hoop mensen die dat spul ineens gingen gebruiken, maar dat is onzin. Griep is een virus, het is niet onder de indruk van een bacteriedodend spulletje.
Het is zeker zo dat de handengel een hoog alcoholgehalte heeft en deze maakt komaf met de bacteriën, als je even geen gewone zeep om handen hebt. Bv. op vakantie. Maar de grote aanrader is wel zeker nog je handen te wassen met zeep als je daar weer de kans toe hebt. Het gaat hier om een hulpmiddeltje. Maar het is wel efficiënt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet eerst je handen wassen met zeep afdrogen en daarna die gel er op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door het hoge alcoholgehalte maakt de gel bacteriën onschadelijk. Je handen moeten dan wel al schoon zijn, dus je verwijdert er geen vuil mee van bv in de tuin werken. Ik heb altijd zo'n pompje in de auto liggen, als ik onderweg een broodje wil eten of in een tankstation naar de wc ben geweest, gebruik ik het.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het grote nadeel van 'handen schoon zonder zeep en water' is dat de bacterien gewoon op je handen blijven zitten, wat niet (of minder) het geval is als je water gebruikt. dus het beste zeep gebruiken, goed afspoelen en goed drogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet meer dan dat je je handen wast met gewoon water.

tik maar handgel in op youtube