Waarom mogen Juffen en Meesters geen kinderen op hyves?

De kinderen uit mijn klas zeggen dat juffen en meesters geen kinderen op hyves mogen hebben. Klopt dat? Staat dit in de wet ofzo? Graag antwoord hierop.
Groetjes,
Megan <3

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Het mag wel, behalve als je stagiair bent, dan heb je dikke kans dat jou opleiding hier al afspraken over op papier heeft staan, en dat is dan meestal dat het niet mag. (Op Hyves wordt van alles geplaatst en leerlingen hoeven niet jou vakantiefoto's uit Salou te zien...). Of je het doet als je zelfstandig leerkracht bent, moet jezelf beslissen. Jij weet wat er op je Hyves staat (algemeen of prive) en of je dit wilt/kunt delen met de kinderen. Wat ook een optie is, is een tweede hyve aanmaken, onder de naam Juf Megan ofzo, die je speciaal aanhoudt voor de kinderen in je klas en waar je alleen algemene dingen opzet en de kinderen je kunnen krabbelen. Zo hou je werk en prive gescheiden en kun je de kinderen toch verblijden met juf op hyves. Als je 1 kind accepteert als vriend op hyves, accepteer ze dan allemaal. Je kunt en mag hier geen onderscheid in maken! De regels die je hebt geleert voor correct gedrag voor de klas, gelden zeker ook op internet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben zelf geen juf, maar alvast bedankt :D

Andere antwoorden (1)

Het mag wel, ik heb ook een paar leraren, maar leraren willen het vaak niet, omdat leerlingen zo in hun privéleven kunnen kijken.