Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Het zijn twee dingen die niet zondermeer hoeven samen te hangen.

Als jij vindt dat het onkruid weg moet omdat het je moesplanten verdringt, en ik vind dat het onkruid weg moet omdat het er lelijk uitziet, zijn onze wensen verschillend, maar niet tegenstrijdig.

Als jij blauwe gordijnen wil en ik rode, zijn onze wensen verschillend en tegenstrijdig.
(Lees meer...)
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

bij Verschillend hoeven de delen niet elkaar tegen te spreken...

Bij tegenstrijdig is dat wel altijd het geval...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor. Zaken die verschillen kunnen elkaar aanvullen of gewoon verschillen zonder tegenstrijdigheden. Andersom zijn tegenstrijdige zaken wel verschillend.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Tegenstrijdig wil echt zeggen dat er iets tegenovergestelds en oncombineerbaars is, verschillend kan ook zijn als het heel erg in dezelfde richting zit maar net iets anders is.
Tegenstrijdig is ook verschillend, maar niet elk verschillend is ook tegenstrijdig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
appels en peren zijn verschillend.
maar als ik eerst zeg "ik hou van appels" en daarna "ik hou niet van appels", is dat tegenstrijdig met wat ik eerst zei.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut niet.
Mijn partner en ik zijn VERSCHILLEND van karakter.
Toch zijn wij heel gelukkig samen, want onze karakters zijn absoluut niet TEGENSTRIJDIG tot elkaar.
(voorbeeldje)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Een eik en een esdoorn zijn verschillend, maar niet tegenstrijdig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding