waarom hebben gingers vaak sproeten, en waarom kunnen ze slecht tegen zonlicht??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
2.8K

Het beste antwoord

Omdat door een genetisch effect mensen met rood haar (bijna) altijd een pigment loze en gevoelige huid hebben en ze zijn dus heel wit met vaak sproeten.
De plek waar de sproeten zitten, daar zit wel pigment dus als ze in de zon gaan zitten worden de sproeten zwarter en al het andere huid verbrand heel snel dus dan is het logisch dat ze niet tegen de zon kunnen.

Toegevoegd na 2 minuten:
o en om gingers te zeggen is best beledigend;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

omdat ze weinig pigment hebben!