Hebben landen een plan als er buitenaards contact plaats vindt?

Of wordt er geïmproviseerd?
Wel contact zoals in de films over aliens. Dus een verder ontwikkeld wezen.
Ik snap dat het grotendeels aan de situatie ligt, maar hebben landen besluiten om bijv. contact te leggen, aan te vallen, te vangen, etc.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

Die plannen en protocollen zijn er zeker. Het zal niet verbazen dat de VS daar initiatiefnemer in is. Probleem in het beantwoorden is dat het meeste geheim is en in de meeste gevallen alleen via veiligheidsdiensten worden gecommuniceerd. Bijvoorbeeld onze lieve Jan Petertje Balkenende zal er niets van weten.

Aangezien er geen leefbare planeten bestaan op minder dan 5 a 6 lichtjaren reizen hiervandaan, zullen buitenaardse levensvormen die hier kunnen komen waarschijnlijk over diverse vergevorderde technologieen en wapens beschikken waar wij weinig tegen kunnen beginnen. Misschien zijn ze vriendschappelijk en dan zal kennisuitwisseling belangrijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Op de eerste rij alien believers.
En op de tweede rij het leger.
En niet een rode loper vergeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kleine groep wetenschappers op aarde denkt serieus na over contact met buitenaards leven. Er is een protocol, een vlag en er wordt gewerkt aan een kosmisch Esperanto, maar er is ook verdeeldheid over de beste aanpak. Zelfs oude Koude Oorlogspanningen tussen het Westen en Rusland steken hierbij de kop op. In de documentaire “Calling E.T.“ rijst onder andere de vraag of de mensheid überhaupt wel klaar is voor buitenaards contact, nu de aardbewoners onderling zo verdeeld zijn en nog nauwelijks begrijpen hoe hun eigen planeet functioneert.
Donderdag 16 juli om 22.40 uur

Lijkt mij interresant om te kijken!

Toegevoegd na 3 minuten:
heb alleen nog niet gevonden waar je kunt kijken, als iemand dat lukt, perfect!

Toegevoegd na 6 minuten:
Video is trouwens een hilaaarisch stukje van Theo Maassen over buitenaards leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pssst, 16 juli was vorige maand...;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sterker nog, stamt uit de goeie tijd van 2009... Dus als je het wilt zien word dat even zoeken, ik heb niet gevonden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Damn, da's jammer, was wel benieuwd...zal zelf eens zoeken dan, wel nog bedankt voor je gitaarcursuslink btw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
No problemo!
Nederland is allang voorbereid op de komst van buitenaardse wezens!!

Hun belastingaanslag ligt al klaar!

Ze komen niet in aanmerking voor een uitkering, mits ze kunnen aantonen dat ze meerderjarig zijn!

We hebben drenthe verkozen als buitenaards asielzoekerscentrum.

Parkeren alleen met parkeerschijf! (dus die ufo bewoners mogen nergens parkeren en zullen ongetwijfeld direct vertrekken!) (lol)

Ze krijgen direct sollicitatieplicht! en moeten een inburgeringscursus volgen bij de l.o.i.!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel dat er ooit buitenaards contact plaats zou vinden en dan ga ik er van uit dat je bedoeld dat er openlijk "voet aan wal" wordt gezet dan komen deze buitenaardsen echt niet wanneer het onveilig voor hun zou zijn.
Met andere woorden, zijn deze buitenaardsen al veel verder dan onze beschaving en leggen het gehele wapenarsenaal vooraf wel plat.
En de landen realiseren zich dit ook best wel, dus wat zouden ze moeten doen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, werd toevallig nog over gesproken vorige week in een documentaire op National Geographic. Als ik me goed herinner is het opgesteld door de VN. Bepaalt o.a. wie de mensheid zal vertegenwoordigen in de eerste contacten.
Meer details heb ik zo direct niet.