waarom is dat puntje bovenop een paraplu zo lang?

is daar een rede voor of is het gewoon voor sier ofzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4K

Antwoorden (3)

een gewone paraplu is een wandelstok met een regenscherm.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wandelstok#Paraplu

Toegevoegd na 5 minuten:
zonder dat puntje, is hij niet sterk genoeg om het gewicht te dragen van de gebruiker en zou het scherm vies kunnen worden van het zand op de grond...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt korte puntjes en langere puntjes.ik denk gewoon sier.en om natuurlijk het regenscherm mee samen vast te houden en het uitklapmeganisme goed te kunnen spannen als je het open klapt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn ook paraplu's zonder een lange punt die kan je helemaal inklappen. De lange punt is sier en tevens functioneel als je hem laat uitdruipen in een paraplubak.