Wat zijn de voor en tegen argumenten van de stelling:"Engels moet een voertaal worden aan universiteiten(Nederlandse universiteiten)?

Het is een debat stelling maar moet in een vorm van een beschouwen zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit je toevoeging krijg ik de indruk dat je ons vraagt jouw huiswerk te maken...

Het beste antwoord

Klinkt inderdaad als huiswerk, maar ik zal toch een aanzetje maken.

Nederlanders hebben het Nederlands beter onder de knie dan het Engels. Als je college krijgt in je eigen taal, is het makkelijker om de stof op te nemen. Ook is het voor de student makkelijker om zich uit te drukken.

Veel studies zijn helemaal niet zo internationaal gericht. Is dus niet nodig, om deze studies in het engels te onderwijzen.

Aan de andere kant spreken Nederlanders in de praktijk lang niet zo goed engels als dat ze zelf meestal denken. College krijgen in het engels draagt dan natuurlijk wel bij aan de taalontwikkeling van de studenten.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarom zou je op universiteiten een andere taal gebruiken als in de rest van de samenleving? Het is zeker handig om beter met buitenlandse collega's te spreken, maar geldt dat niet even zeer voor andere plekken in de maatschappij, waaronder de handel?