Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hebben sommige mensen in nederland een tint aan hun huidskleur?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
804

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Van de zonnebank!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
* (groot)ouders met buitenlandse (getinte of gekleurde) genen
* vaak zonnebanken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn onderling ook gewoon verschillen, ook tussen mensen met generaties blanke voorouders.
Verder zijn er veel mensen die nog wel ergens een Spaanse of andere iets getinte voorouder hebben. Al die mensen die 'van der Spek' heten, hebben ergens een Spek (=Spanjaard) in hun voorgeslacht.
Dan nog mensen met voorouders uit Indonesië of Suriname. De kleur is na een aantal generaties soms flink verdund, maar vaak houden ze er een mooi tintje aan over. (vind het vaak mooie mensen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In deze tijd van het jaar zijn er veel Zwarte Pieten actief in nederland. Met het afschminken gaat weleens iets verkeerd! Zou een oorzaak kunnen zijn.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ook wel een beetje. Misschien omdat mijn voorouders uit het diepe zuiden van Europa kwamen, zo'n vierhonderd jaar geleden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanwege de genen.
In mijn geval komt het door de eeuwenoude genen uit het mediterrane gebied wat er al eeuwenlang in zit. Al zeker 5 generaties is dit de veroorzaker van een donkere huid. Door vermenging van andere genen is mijn haarkleur blond.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding