beetje rare vraag?

ik voelde net met mijn hand of het raampje open was ( dat doe ik wel vaker ) en ineens is het net alsof ik een klap stroom kreeg of iets anders kan het niet verklaren het ging alleen door mijn hand..
nu heb ik het gevoel dat me keel dicht gaat zitten en heb een vrij snelle hartslag en het zweet breekt me uit.

kan dat hierdoor komen? zo ja wat kan ik de aan doen of wat kan het zijn geweest?

het is geen elecktrich raam maar gewoon 1 die je met de hand open en dicht moet doen.

groetjes sisca

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Ik krijg heel vaak stroomschokken van de auto, het aanrecht, deurklinken etc. dat is niet zo erg,

dat je hart snel gaat en je zweet, dat kan komen van de schrik. je moet even bijkomen omdat je het niet gewend bent.

Als je hart wel lang overstuur blijft en je ben ongerust bel dan voor de zekerheid even een huisarts op.
13 jaar geleden
Misschien kreeg je een kleine stroomstoot, dat zou kunnen, maar dat is niet ernstig. Door de schrik gaat je hart sneller slaan en zweten, en omdat je misschien angstig bent dat je echt stroom hebt gehad, ga je nog meer zweten en angstig zijn... Probeer in ieder geval even tot rust te komen, tegen jezelf zeggen: niets aan de hand, geen gekke dingen gebeurd, alleen even schrik.
Door je angstige gedachten geeft je lichaam een reactie: keel dicht, hartkloppingen... (hyperventilatie) die gedachten moeten eerst weg. Dan bij jezelf nagaan waardoor je die stroom kreeg, misschien verrekte je perongeluk heel hard een spiertje, dat kan ook een soort van stroom geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en om goed tot rust te komen, let op je adem haling, adem zo langzaam mogelijk en let er goed op, dan vergeet je alles om je heen en kan je goed tot rust komen.