kan iemand mij tips geven om af te vallen weeg nu 63 maar wil 57

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

■Pak steeds de trap in plaats van de lift of roltrap. Dit helpt je om wat extra calorieën te verbranden. Het lijkt misschien niet veel, maar als je alle inspanningen van een maand optelt kan het toch behoorlijk oplopen. Op jaarbasis kan het wel zo’n 2 tot 3 kilo schelen. ■Als je zin hebt in een snack, neem dan een augurk of een stuk komkommer. Ze zijn lekker hartig en bevatten zeer weinig calorieën. Je verbrandt zelfs meer calorieën met het kauwen en verteren dan er in zitten. ■Drink vlak voor het eten een flink glas water om je maag al wat te vullen zodat je uiteindelijk minder eet. Je zult merken dat je sneller voldaan bent en misschien zelfs het dessert over wilt slaan. ■Drink geen frisdranken of vruchtensappen. Als je het veel drinkt en dit niet meer zou doen kan het op weekbasis wel zo’n 3000 calorieën schelen. ■Ga geen boodschappen doen als je honger hebt. Altijd eerst eten zodat je geen honger meer hebt. De chips, snacks, snoep en andere junkfoods zullen nu minder aantrekkingskracht op je uitoefenen. ■Laat je niet in de maling nemen door zogenaamde vetarme, dieet of light producten. Ze bevatten misschien minder vet maar vaak wordt dat gecompenseerd door extra suiker of koolhydraten. Let ook op met het nieuwe ‘ik kies bewust’ logo. Dit logo geeft aan dat het de ‘gezondste keuze’ is binnen zijn categorie. Terwijl een andere keuze, buiten de categorie, een veel betere zou kunnen zijn. ■Hang foto’s op je voorraadkasten en koelkast van hoe je er (weer) uit wil zien of van gebeurtenissen waar je naar toe moet zoals een bruiloft of een vakantie. Het zal je helpen de verleiding te weerstaan als je iets uit de voorraadkast of koelkast wil pakken om te snacken. En als je al bent afgevallen en fit bent kun je natuurlijk ook een foto ophangen van jezelf toen je wat dikker en niet erg fit was. ■Eet langzaam. Het duurt even voor de hersenen het signaal krijgen dat je vol zit. Als je maar langzaam genoeg eet geef je je lichaam de tijd om je hersenen in te lichten dat je genoeg hebt en dan kunnen je hersenen het signaal ’stoppen met eten’ afgeven. En de laatste tip. Je hoeft je bord echt niet altijd leeg te eten. Veel mensen hebben de gewoonte om altijd hun bord leeg te eten. Vaak omdat dit van huis uit is aangeleerd. Je hoeft je niet schuldig te voelen. Als je minder eten bereidt en dus minder eet heb je juist helemaal niets om je schuldig over te voelen.

Bronnen:
dieetblog.com

Tot een kilo of tien afvallen is niet zo'n kunst. Op gewicht blijven is veel moeilijker. Ik ben zelf tien kilo kwijtgeraakt door koolhydraatbeperkt te gaan eten, geen eiwitshakes maar gewoon eten wat je bij de groenteboer, de slager en de visboer kunt kopen. Eerst de 'strenge' fase, die neerkomt op één maaltijd met koolhydraten en de rest van de dag beneden de 5 gram koolhydraten. Omdat ik me er prima bij voelde ben ik mijn koolhydraten blijven beperken maar veel minder streng, dat wil zeggen dat ik snelle koolhydraten zoveel mogelijk mijd maar wel dingen als volkorenbrood eet. Zo blijf ik moeiteloos op gewicht. Mocht ik onverhoopt toch weer zwaarder worden dan schakel ik even moeiteloos weer een poosje over naar de strengere fase.

Ga naar een diatologe die kunnen je gezond wijzen op wat je juiste gewicht is en je op een verantwoorde wijze leren eten daarmee houd je daarna ook gezond je gewicht. er bestaat namelijk verstopt cholesterol en vetten. ook kan het er aan liggen dat je te weinig of te veel drinkt. Als je zelf dieet kan je makkelijk drie kilo afvallen maar daarna kom je even makkelijk 6 kilo bij.

6 kilo is goed te doen. Houd je mond dicht als het eten eraan komt dat werkt het beste. Niet voor niets het gezegde: Ieder pondje gaat door het mondje. Bij een dieet gaat het er eerder om wat je niet eet dan wat je wel eet.

veel bewegen, lopen rennen en fietsen. verder uitkijken met wat je eet geen vet ofzo en verder kan je op internet ook allerlei tips vinden. jezelf uithongeren heeft geen zin want dat verkloot je gezondheid, je heb bepaalde hoeveel energie, eiwitten enzo nodig.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100