Hoe blijf je na de zwangerschap gestopt met roken?

als ik zwanger ben stop ik, ben ik bevallen begin ik weer.
omdat ik het alleen voor de baby doe en niet voor mij.
hoe bijf ik gestopt.
ik heb elk enge verhaal en eng plaatje al gezien.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk dat je zelf het antwoord al gegeven hebt: je wilt niet stoppen met roken. Doe het dan ook vooral niet, want het is gedoemd te mislukken, en dat is alleen maar teleurstellend voor jou. Dat je voor je kind bent gestopt is supergoed van je. Stop voor jezelf op het moment dat er in je hoofd een knop omgaat. Ik heb hetzelfde meegemaakt, na 30 jaar roken. Het gebeurde nadat 2 mensen in mijn omgeving keelkanker kregen. Ik stond te roken en dacht zomaar opeens: 'waar ben ik nou mee bezig? Ik nam heel bewust een trek, en vroeg me daarbij af hoe lekker het was....viel eigenlijk tegen. meer macht der gewoonte dan voor de lekker... Ik heb die peuk uitgemaakt en nooit meer gerookt. Al zou ik er af en toe nog altijd een moord voor doen.....

als je stopt alleen voor de baby is het JUIST om die reden ook belangrijk het na de bevalling ook te laten

ik heb bij Jacobus mijn mening gezet misschien ook een boek voor jou,de Opluchting.

door geen sigaret meer aan te steken.

Bedenk dan het volgende: Gun je je kind een fitte moeder? Wil je graag samen met je kind ravotten, samen achter een bal aanrennen? Wil je je kind helpen bij het leren fietsen? Of val je liever na 50 meter rochelend neer, en heb je dan een aantal minuten nodig om weer bij te komen - langer dan het geduld van je kind, dat dan al lang iets anders aan het doen is, zonder zijn moeder. Gun je jezelfd de echte smaak van gezond eten? Of neem je het risico dat je minder gezond zal gaan koken voor je kinderen, omdat het jou toch niet uitmaakt - want je smaakpapillen en je reukpapillen zijn vergiftigd, dus alle eten ruikt en smaakt nergens naar. Gun je je kleinkinderen een oma die ook af en toe nog met een bal kan spelen? Of wil je dat je kleinkinderen hun oma maar kort kennen, en dan alleen als een zwakke vrouw die alleen maar in een stoel kon zitten? Toegevoegd na 10 seconden: Duidelijk genoeg zo? ;-)

Hoe je gestopt blijft? Dan moet je je wenden tot het magische woord van tien letters: discipline. Of: verantwoordelijkheid, want je moet je kinderen niet in de sigarettenstank laten leven. Dat is: onverantwoord.

Gewoon niet weer beginnen. Als je echt overtuigd zeker weet dat je niet wilt roken, is er geen enkele reden na die 9 maanden weer te beginnen. Als je echter negen maanden lang verlangend uitziet naar het moment waarop je eindelijk eindelijk weer mag roken, kun je beter vast een rookplekje in je huis maken waar je baby niet komt. Werkte bij mij altijd prima. Of besluiten alleen buiten te roken. Enge verhalen heb je niet nodig, alleen een goede motivatie, maar die moet van binnenuit komen, die kan een ander niet voor je bedenken.

In principe is het heel simpel... Gewoon geen sigaret meer aansteken. Maar aan de andere kant kijk ik iets verder en vraag me af, of dat je niet een ander moment moet kiezen om echt te stoppen. Het is tenslotte eveneens bewezen dat stress voor de baby veel schadelijker is dan het roken... Je moet je eens afvragen, waarom je rookt. En als je dat weet moet je stoppen als je alles weer op een rijtje hebt staan. Zonder dat er gevaar voor terugval is...

Oww wat lastig als je partner rookt. Ik ben een paar jaar terug na 23 jaar eindelijk gestopt, en ik ben er nu blij om. Het was wel op mijn tijd en toen ik er aan toe was. Ik kreeg het ineens benauwd van het feit dat je er allerlei enge ziektes van kunt oplopen en dat ik er dan niet meer zou zijn voor mijn kinderen.. En wat zou ik graag een gelegeheidsroker willen zijn, maar ik ben bang dat ik dan wel 10 gelegheden per dag creeer. Zoals al eerder vermeld lukt het je alleen als je zelf wilt. Succes ermee!

stop elke dag het bedrag dat roken kost in een potje, dan kun je elke maand heerlijk uit eten (in een restaurant waar niet gerookt wordt) of na twee maanden sparen naar een pretpark of dierentuin. En je partner moet ook stoppen natuurlijk, dan worden jullie samen hartstikke gezond en rijk!

nicotine is matig verslavend en niet zwaar verslavend zoals bijna iedereen denkt, het zit hem vooral tussen je oren. Je raakt verslaafd aan het gevoel dat je iets in je handen hebt, dat je iets te doen hebt als je ergens op wacht etc. Je moet onthouden dat nicotine een genotsmiddel is en zo zou je het ook moeten gebruiken. Dus niet die peuk omdat je je verveelt of omdat je hem zo erg verdient hebt, nee, alleen bij een wijntje in het weekend. Jammer genoeg is dat makkelijker gezegd dan gedaan :') maar als je denkt van jezelf dat je het kan is het meestal wel mogelijk. Maarja, zie je zelf maar is zover te krijgen dat je denkt dat je 't kan. :P Toegevoegd na 1 minuut: (dat van dat wijntje; beter natuurlijk helemaal niet :') maar dat weet je inmiddels wel )

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100