Hond verhaart enorm alles bijna al geprobeerd van azijn tot druppels in de vacht iemand nog tips ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.7K

Antwoorden (7)

Heel veel kammen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt alle middelen van de wereld proberen maar het oude haar moet er toch uit.
Dagelijks borstelen met de juiste borstel. Voor advies welke borstel, de dierenzaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom verharen honden het hele jaar door?

Door het binnenhouden van onze huisdieren is dat natuurlijke proces onder invloed van de temperaturen verstoord geraakt, doordat de binnentemperatuur veel gelijkmatiger is. Daardoor ruien onze huisdieren eigenlijk het hele jaar door. Meestal zien we nog wel dat het verharen twee perioden in het jaar wat erger is dan in de rest van het jaar.
Is er wat te doen aan het verharen bij de hond?

Ja en nee. Ja, door kwalitatief goede voeding te geven wordt de kwaliteit van de vacht beter en zal ook de natuurlijke rui beter verlopen. Nee, omdat het verharen een normaal proces is bij dieren wat we niet kunnen stoppen. Er zijn vele producten op de markt die claimen het verharen tegen te gaan, eigenlijk allen zonder al te veel resultaat. Wanneer voedingssupplementen wel werken, dan zou u zich moeten afvragen of de voeding dan wel van voldoende kwaliteit is.
fremar
13 jaar geleden
Gewoon iedere dag minstens 1 x borstelen.
Ik heb ook een hond(labrador) en die verhaard als ze pest.
Dus.. Gewoon heel veel kammen;).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stoppen met het van buitenaf willen bestrijden!

Verharen (buiten de gebruikelijke ruiperiode) heeft grotendeels met slechte voeding te maken.

Geef je hond zo min mogelijk brokken en zoveel mogelijk rauw vlees. Bij dierenspeciaalzaken kun je uitgebalanceerd rauw vlees kopen.
Doe daar iedere dag een paar druppels olie doorheen.

Verder kan het helpen om je hond om de paar maanden goed te wassen met een shampoo op Tea-tree oil basis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met een juiste borstel die geschikt is voor de hond en elke dag een eetlepel lijnzaad olie door het voer. Ik heb een cocker spaniel en glimt prachtig en niet zoveel haarverlies
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een cairn terrier en verhaard erg.
ik werd er gek van, maar nu geven we haar schapenvet bonbons van beaphar, te koop bij intratuin, welkoop, en dierenspeciaalzaak, en het is een stuk minder.
maar borstelen blijf je toch met een hond, maar het blijft nu bij mij binnen de perken.
altijd het proberen waard.