Dat, ook al zegt iemand iets of juist niets, dat zijn/haar werkelijke gedachten vaak uit de oogopslag is af te lezen. Iem. ziet iets gebeuren en reageert daar verder niet op, aan iemands gezicht kun je toch vaak zien wat hij er van vindt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het woord 'Boekdelen' wordt gebruikt om aan te geven dat je meer kunt aflezen dan je denkt, als bevat een boekdeel natuurlijk wel erg veel info voor een blik op iemands gezicht ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
molenaar
12 jaar geleden
dankje

Andere antwoorden (3)

Dat iemands ogen veel zeggen over hem of haar of over de situatie waarin zij verkeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wat je ook zegt, waar of niet waar.Je ogen laten zien of je het echt meent .....of niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat je uit ogen meer kunt afleiden dan wat iemand alleen vertelt. Of zels niet vertelt! Je ogen vertellen het soms. Zo kun je net je ogen iemand afkeuren, blijdschap laten zien, je ogen verraden soms dat je iets geaag wil of juist niet, dat he iemands gedrag wel of niet goed keurt.... You name it.