Hoe leer ik mijn kitten af om in mijn broek te klimmen?

Ik heb dus een kitten, ze heet Yuka en is heel lief. Door verkeerde informatie is ze iets te vroeg weggehaald, met ongeveer 7 weken. Nu is ze bijna 8 weken. Maar dat gaat goed, ze drinkt uit een flesje, doet haar behoefte goed op de kattebak en speelt en slaapt veel. Ze is dus heel gezond. Alleen klimt ze in mijn broek. Vooral als ik bijvoorbeeld mijn hand op mijn been heb en ze ziet die bewegen springt ze er gelijk in. Het is heel schattig en grappig, en doet geen pijn. Ik vind het ook niet erg. Maar als ze dat blijft doen als ze groot is, krijg ik natuurlijk een probleem. Dus hoe leer ik het haar af?

Groetjes AnneRosanne

Hier een paar foto's waarbij ze het doet!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
11.7K

Het beste antwoord

Jonge katjes willen ontdekken, klauteren en klimmen.
Dit gedrag gaat na een tijdje vanzelf over.
Je moet er niet teveel aandacht aan besteden, niet uitlokken maar ook niet moeilijk over doen.
Dus: Geen boze stemmen, geen plantenspuit, geen gegrijp in het nekvel.
Want wat hij doet is volkomen normaal, en hoort gewoon bij het gedrag van een jong katje.
Over een maand of 3 doet hij het niet meer.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zorg er trouwens voor dat je kat ook klim en klautergelegenheid heeft dat wel mag: Een klimpaal of iets dergelijks.
En als 'ie groter is: Naar buiten ermee en lekker de bomen in!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke bedankt! Dan weten we dat ook weer. :)

Andere antwoorden (5)

Bij der nekvel pakken en een boze stem op zetten. of met een planten spuit der even nat spuiten zonder dat ze de plantespuit ziet. zodat ze weet als ze klimt word ze nat. en nat wilt ze niet worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee. Bedankt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon de kat pesten dus :P
gewoon keer op keer pakken (niet in het nekvel!), loshaken, en op de grond zetten zonder verdere ophef.
als je dit consequent en vaak genoeg herhaalt valt het kwartje vanzelf.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee. Bedankt, ik denk dat dat inderdaad het beste werkt.
Waarschijnlijk houdt ze er vanzelf mee op. Je kunt haar corrigeren door haar rustig van je broek af te halen, nee of foei of zoiets zeggen op een strenge toon (niet schreeuwen), zet haar weg zonder verder iets tegen haar te zeggen en negeer haar een klein poosje. niet kijken en niets tegen haar zeggen. Ze zal dan leren hoop je dat het klimmen in broeken en langs benen geen aandacht oplevert. De planten spuit is voor planten. In haar nekvel pakken is heel pijnlijk. Haar moeder zou het op deze leeftijd ook niet meer doen. Een kind pak je toch ook niet aan zijn oren op?
Geniet van Yuca, veel plezier met haar.
kijk ook eens op www.kattenplaza.nl/forum. Daar kun je heel veel leren over katten

Toegevoegd na 2 minuten:
De link werkt volgens mij niet. www.kattenplaza.nl en dan forum kiezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg bedankt. Daar heb ik wat aan. ;)
neem een plantenspuit .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te beginnen: wat een lief beestje!
Toen mijn poes ook nog kitten was, klom ze regelmatig in mijn broek en als je met wat luidere stem zei "Nee", deed ze het naar verloop van tijd niet meer.
Maar als ik zo naar de foto's kijk, lijkt het wel net alsof je (op die foto's althans) het wel een beetje uitlokt. Even bewegen met je vingen over je bovenbeen, met een touwtje wapperen bij je benen terwijl je staat. Wees daar wel bewust van dat je het niet gaat uitlokken.

Overigens werkt een plantenspuit wel heel goed als ze ook niet reageren op je stem. Ja, het is voor planten, maar het is wel effectief en ook daarbij leren ze het af om dat te doen wat niet mag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik lok het niet echt uit, dat lijkt zo. Maar op een of andere manier wil ze graag met mijn handen spelen, en die beweeg ik nou eenmaal langs mijn broek. En dat touwtje, die zit vast aan mijn camera dus als ik de camera beweeg, gaat dat touwtje mee. Toen dacht ik, ach ja, dan neem ik er gelijk maar een foto van :P