Koopt men producten dankzij reclame?

Ik weet heus wel wat het zogenaamde nut van reclame is,maar koopt men daadwerkelijk "dat product in de reclame",terwijl we toch weten dat de meeste reclame bedrog is?En is reclame maken niet eigenlijk toegeven dat je product niet verkoopt,of dat de oudere versie van dat product gewoon shit of waardeloos is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat laatste vraag ik me ook vaak af: "nu nog beter" - dan was de voorgaande variant dus niet goed genoeg.
"Wast nu strálend wit!" - maar dat zeiden ze van de vorige versie ook al, dus wat is het waard?

Het beste antwoord

onbewust doet het wat met je reclame,zeker en je ga ze al gaauw proberen ,als staat er maar nieuw op de verpakking
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Als dat niet zo was, had men reclame allang afgeschaft.

Ja, mensen kopen alles wat ze zien! Sterker nog, ze geloven alles wat ze zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut !

Reclame is het middel om een 'behoefte' te creeren waardoor men naar de winkel snelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De producenten creëren op die manier naamsbekendheid.
En die naam blijft in je geheugen hangen, zodat de volgende keer, dat je een dergelijk product nodig hebt, die naam "spontaan"in je op komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik zo'n reclame zie waar ik me mateloos aan erger,dan koop ik dat product juist niet.Ik kies dan wel voor een duurder of goedkoper product.
Met reclame maak je mensen nieuwsgierig naar een product,.
mensen denken snel, oh dat ziet er leuk/lekker uit. dat moet ik toch maar eens proberen
13 jaar geleden
Absoluut en daarom zien we er ook zoveel van. Herhalen is de kracht van adverteren. En de concurrentie is groot.
Dus zullen ze hun vorige product wel afkraken, als ze een nieuw product op de markt hebben die nog beter is dan de vorige.

En ja er zijn nog altijd genoeg mensen die na het zien van een reclame het product gaan halen, om als één van de eerste te weten hoe het werkt, smaakt, ruikt enzovoorts.

Ik ben ook zo iemand, als het me past dan ga ik het halen. Meestal zit er dan ook een actie op. Gratis uitproberen oid.
(levensmiddelen heb ik het dan over)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zag vorig jaar een advertentie voor goedkope kaartjes naar Parijs met de hogesnelheiddtrein. Daar wilde ik altijd nog eens heen, dus toen heb ik zo'n retour genomen. Dus : ja (soms).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht dat ik daar volkomen immuun voor was, voor al die nonsense reclame.
Maar nu heb ik voor mijn kwaal toch een tube Voltaren Emulgel gekocht. Hoewel mijn dokter mij al had verteld, dat zo'n creme nooit diep genoeg in je huid dringt om daadwerkelijk effectief te zijn.
Tegen beter weten in dus.
En mijn dokter had gelijk: het helpt voor geen meter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas wel............als ik reclame zie voor chocola en ik heb het niet in huis koop ik het de eerst volgende keer dat ik in de supermarkt ben.