Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de naam Appie (Huis Anubis) gebaseerd op Albert Heijn?

Misschien gek dat ik dit nog vraag, maar ik vroeg het me opeens af.
De persoon die Appie speelde in Het Huis Anubis speelde ook in Albert Heijn commercials. De AH wordt ook wel Appie Heijn genoemd.
Is de naam Appie hiervan afgeleidt of is het toeval?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, hij speelt Abdel, afgekort tot Appie. De knuffel-allochtoon van de serie, om het maar eens oneerbiedig te zeggen. In het echt heet hij Achmed Akkabi.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het zou overigens best kunnen dat de scriptschrijvers zich op Achmed's rolletje in de Appie-reclame hebben laten inspireren, maar ik heb verder in heel Het Huis Anubis nog nooit een ironische verwijzing naar andere films, reclames of boeken kunnen ontdekken, dus ik denk dat je het te ver zoekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Lijkt mij gewoon "toeval" vaak is een personage al bekend en wordt daar een goede acteur bij gekozen...
Anders zouden ze hem waarschijnlijk Rachid hebben genoemd...

"Achmed Akkabi = Appie
Achmed werd bekend als vakkenvuller Rachid in de Albert Heijn-reclames. In Het Huis Anubis speelt hij horrorfreak Appie. Achmed: ‘Appie is de grappenmaker van de groep. Dat is voor mij niet moeilijk om te spelen. Ik was vroeger ook altijd de clown van klas. Op de lagere school deed ik niets liever dan Michael Jackson playbacken. Ik heb altijd graag in het middelpunt van de belangstelling gestaan. Of ik al herkend word op straat? Ja, maar vooral van de Albert Heijn-reclames. Dan roepen ze: Hé Rachid, waar is je wuppie?’"
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heren Achmed Akkabi & Kevin Wekker acteurs die Appie speelden in de serie Het huis Anubis.
Appie in de serie is afgeleid van Abdel hun werkelijke personage.

Het is puur toeval dat ze hetzelfde heten.
Er zijn geen bedoelingen geweest Albert Heijn te koppelen aan het huis Anubis of aan Appie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding