Wat betekent de naam "Ziggo" toch?

Is het misschien een afkorting? Of gewoon een fantasiewoord?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
9K

Het beste antwoord

Ziggo heeft geen echte betekenis. Toen Casema, @Home en Multikabel fuseerden, wilde men een nieuw, korte en pakkende naam waarbij geen link gelegd kon worden met één van de eerdergenoemde providers.

Medewerkers van Ziggo mochten meedenken in het verzinnen van een nieuwe naam. De naam Ziggo is uiteindelijk niet voortgekomen uit één van de vele inzendingen, maar was waarschijnlijk al eerder bedacht. Eén van de minder originele inzendingen was CaHoMu :P (afgeleide van Casema, @Home en Multikabel), maar iets dergelijks was duidelijk niet de bedoeling.

Door intensieve reclamecampagnes is de naam Ziggo snel ingeburgerd en inmiddels een begrip. Niet voor iedereen even positief, maar dat terzijde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hier zijn een stel uitleggen te vinden
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/archive/index.php/t-11503.html
Die van de persconferentie lijkt me het betrouwbaarst.