waarom komen de horizontale lijnen bij perspectief dichter bij elkaar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Anders worden de vakken steeds groter, in perspectief worden dingen die verder weg zijn steeds kleiner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je dat ook ziet als je zelf over een lange weg kijkt. In de verte zie je die lijnen ook heel dicht bij elkaar dan van dichtbij. Die perspectief tekening is een representatie wat een mens zou zien.