waarom zijn tattoo's zo duur?

misschien ligt het aan mij, maar ik wil een tattoo laten zetten die bij 3 tattooeerders in de buurt op 150 euro geschat wordt. waar wordt die prijs op berekent?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de prijs eens deelt door het aantal uren dat het vervolgens meegaat, valt het allemaal reuze mee. Dan is de bioscoop duurder, uiteindelijk.

Het beste antwoord

Afgezien van het feit dat het een stuk kunst is (al vind ik dat niet in alle gevallen zo, maar dat is mijn mening), komt er ook behoorlijk wat materiaalkosten bij kijken: arbeidsloon, speciale tatoeageinkt, naaldjes, autoclaaf (om de naaldjes te steriliseren). Het klinkt niet veel, maar het draagt wel bij aan een proces waar jij je hele leven aan vast zult zitten. Ga niet op zoek naar de goedkoopste, want het zegt helemaal niks over de kwaliteit van de tatoeeerder. Probeer in je directe omgeving er achter te komen wie ervaring heeft met het laten zetten van tatoeages. Eenmaal gezet kom je er zeer moeilijk weer van af!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een tattoo is heel duur omdat dit nog een vorm van kunst is die in 1 keer goed moet gaan
en met de hand word aangebracht op het lichaam.
Als een tattoo word aangebracht is het daarmee de bedoeling dat de tattoo heel het leven goed en mooi blijft.
(zonder verwijdering uiteraard)

Hoe groter het formaat en de manier van inkleuring
hoe hoger is de uiteindelijke prijs van de tattoo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tattoo moet er mooi uitzien,netjes gedaan worden want je kan het niet meer weghalen ,dus het gaat nooit meer weg.. en je mag kiezen welke kleur,plek,plaatje er komt..dat is volgens hun best het geld waard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
150 euri voor een kunstwerk waar je de rest van je leven mee rond loopt lijkt me niet zo duur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je betaalt voor kunst en kunst is duur. Als je een ets koopt, ga je toch ook niet uitrekenen wat een velletje papier kost en een paar kleurpotloden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus eigenlijk zo je veel minder voor een tattoo moeten betalen als het je eigen ontwerp is?