Gekleurd haar, mag dat op school?

Ik heb mijn haar een beetje paars gekleur(niet volledig, alleen de uiteinden) en ik ben van plan om 7 kleine vlechten in mijn haar te maken en die in de kleuren van de regenboog te kleuren, het overige blijft bruin. Maar we weten niet zeker of dat op school mag. Ik ga naar school in Vlaams-Brabant, naar de middelbare. Ik gebruik trouwens Manic Panic(gaat er volgens vele snel uit)
Mag dat op school? Een school in aarschot.
(Op de afbeelding staan de kleuren die ik ga gebruiken)

Toegevoegd na 17 minuten:
Is het Damiaaninstituut Christelijk?
En Sancta Maria?
En zulke scholen in de beurt?
Moest ik ook even opzoeken voor iemand die ook haar haar wilt verven en naar één van die scholen zal gaan^^

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
5.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste scholen in Vlaanderen zijn niet Christelijk maar Katholiek of openbaar. Als je problemen krijgt, was je het gewoon 2 x per dag en dan is het er zo weer uit.

Antwoorden (10)

In België mag je net als hier in Nederland dragen wat je wil. Paars haar hoort ook bij ''dragen''. Je mag dus gewoon paars haar hebben op school.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij op de middelbare deden ze er niet moeilijk over, er was er zelfs een met geheel paars haar. Ik zou niet weten waarom ze moeilijk zouden doen over een paar kleine vlechtjes in aparte kleuren. Probeer het uit zou ik zeggen, maar als ze het verbieden vraag dan wel om een duidelijke verklaring. Desnoods met je ouders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk!! Gewoon doen. Op de meeste scholen is het gewoon toegestaan. Alleen op hele Christelijke en Islamitische scholen zouden ze misschien moeilijk kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk mag het wel, iedereen mag zien hoe jïj bent.Maar ik zou het eerst met een beetje kleur beginnen, dan heb je al die potjes nog niet gebruikt.Dus proberen zou ik wel...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben jaren op school verschenen met zwart haar met een blauwe gloed en de meest over the top jurken die je maar kan bedenken.... dat mocht ook

dus je haar in leuke kleurtjes verven zal geen probleem zijn......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij ons mogen onnatuurlijke haarkleuren niet --" , maar dat hangt gewoon af van school tot school. Ga gewoon naar school en kijk of de directeur/leerkrachten/ander personeel er iets van zegt en als je je schoolreglement krijgt lees het dan gewoon of het mag of niet :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een rot school
Nederland is een vrij land, dus je mag alles doen met je zelf wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor dat mag je zeker wel doen.. zolang je er geen burka overheen draagt is er helemaal niets mis mee...
vrolijk juist. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vriendin van mij heeft groen haar, geen probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt misschien wel van de school zelf af. Als er niks in het regelement staat dan is het gewoon toe gestaan.
Overigens heb ik er niet eerder van gehoord dat er een leerling geweigerd is wegens een paar plukken gekleurd haar. dus zal het vast wel mogen.