Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom moeten mensen altijd doekjes om dingen binden en kunnen we niet gewoon eerlijk en direct zijn?

None

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
826

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Omdat mensen zich dan kwetsbaar moeten opstellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te voorkomen dat ze anderen eventueel kunnen kwetsen, omdat ze dan netter over proberen te komen, omdat ze geen ruzie willen, omdat ze het lef niet hebben om de waarheid te zeggen, omdat het te hard klinkt zonder doekjes, etc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het brengt mij al heel me leven in problemen,ook omdat ik altijd te eerlijk ben, brengt me toch in problemen. De waarheid is nu eenmaal niet altijd even leuk om te horen,maar wel zo duidelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DE waarheid bestaat niet, het is jouw subjectieve waarheid. Je bent waarschijnlijk niet te eerlijk je ben een flapuit of je schat de situatie en de gevolgen van je woorden verkeerd in.
omdat mensen graag de dingen mooier willen laten lijken dan dat ze zijn. Omdat ze op goeie voet willen blijven staan met elkaar en tenslotte denk ik zelfbescherming. Wie de bal kaatst ...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat open, eerlijk en direct in sommige situaties als tact- en respectloos kan overkomen. Niet iedereen beheerst de kunst om kritiek niet als een aanval op de persoon op te vatten. Ik zie het als een glijdende schaal, die van schofferen, kwetsen, via open en eerlijk loopt naar er omheen draaien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw oordeel hoeft niet altijd de juiste te zijn. Je weet niet altijd alles over iemand. Je oordeel kan er dus vreselijk naast zitten. Hoe dom kun je zijn als je dat oordeel dan ook nog ongevraagd ventileert? Ben jij de profeet die De Waarheid moet verkondigen? Ben je op jezelf of op de ander gericht als je De Waarheid zo nodig moet vertellen?

Dit soort vragen kunnen door iemands hoofd spelen als ze ergens doekjes om winden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alle mensen zijn zo. Een heleboel mensen zijn ook: recht- voor- zijn- raap. En dat wordt ook echt niet altijd gewaardeerd.
Het is iedere keer weer een eigen afweging hoe je dingen zegt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt helemaal eerlijk en oprecht zou zijn, dus echt letterlijk zou zeggen wat je denkt, dan hield je geen vriend meer over. De waarheid is vaak hard en kwetsend en wordt niet altijd gewaardeerd. Bovendien willen de meeste mensen toch gewoon aardig gevonden worden door anderen. Men wil erbij horen. Daarom vind ik kinderen, maar b.v. ook mensen die dementerend zijn zo interessant. Zij zeggen nog wel wat ze denken. De binnenkant is de buitenkant zeg maar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding