Waarom moeten mensen altijd doekjes om dingen binden en kunnen we niet gewoon eerlijk en direct zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (8)

Omdat mensen zich dan kwetsbaar moeten opstellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te voorkomen dat ze anderen eventueel kunnen kwetsen, omdat ze dan netter over proberen te komen, omdat ze geen ruzie willen, omdat ze het lef niet hebben om de waarheid te zeggen, omdat het te hard klinkt zonder doekjes, etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het brengt mij al heel me leven in problemen,ook omdat ik altijd te eerlijk ben, brengt me toch in problemen. De waarheid is nu eenmaal niet altijd even leuk om te horen,maar wel zo duidelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DE waarheid bestaat niet, het is jouw subjectieve waarheid. Je bent waarschijnlijk niet te eerlijk je ben een flapuit of je schat de situatie en de gevolgen van je woorden verkeerd in.
omdat mensen graag de dingen mooier willen laten lijken dan dat ze zijn. Omdat ze op goeie voet willen blijven staan met elkaar en tenslotte denk ik zelfbescherming. Wie de bal kaatst ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat open, eerlijk en direct in sommige situaties als tact- en respectloos kan overkomen. Niet iedereen beheerst de kunst om kritiek niet als een aanval op de persoon op te vatten. Ik zie het als een glijdende schaal, die van schofferen, kwetsen, via open en eerlijk loopt naar er omheen draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw oordeel hoeft niet altijd de juiste te zijn. Je weet niet altijd alles over iemand. Je oordeel kan er dus vreselijk naast zitten. Hoe dom kun je zijn als je dat oordeel dan ook nog ongevraagd ventileert? Ben jij de profeet die De Waarheid moet verkondigen? Ben je op jezelf of op de ander gericht als je De Waarheid zo nodig moet vertellen?

Dit soort vragen kunnen door iemands hoofd spelen als ze ergens doekjes om winden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alle mensen zijn zo. Een heleboel mensen zijn ook: recht- voor- zijn- raap. En dat wordt ook echt niet altijd gewaardeerd.
Het is iedere keer weer een eigen afweging hoe je dingen zegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt helemaal eerlijk en oprecht zou zijn, dus echt letterlijk zou zeggen wat je denkt, dan hield je geen vriend meer over. De waarheid is vaak hard en kwetsend en wordt niet altijd gewaardeerd. Bovendien willen de meeste mensen toch gewoon aardig gevonden worden door anderen. Men wil erbij horen. Daarom vind ik kinderen, maar b.v. ook mensen die dementerend zijn zo interessant. Zij zeggen nog wel wat ze denken. De binnenkant is de buitenkant zeg maar.