Mag je op je 45ste nog gek zijn op alles wat METALMUZIEK aangaat?

Ik ben bijna 45 en sinds mijn jeugd ben ik bezeten van het zware werk, dus metal. Ik volg alle concerten in het land van metalbands en mijn geliefkoosde festivals zijn Graspop, Rock am Ring en dit jaar ook Pukkelpop (1dag) omwille van Iron Maiden.

Ik denk vaak bij mezelf "Grow up", maar dan zie ik op deze concerten toch redelijk veel mensen van mijn ouderdom en dan ben ik weer vertrokken.

Ik voel ergens dat ik mezelf belachelijk maak. Ik weet het echt niet meer. . .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K

Het beste antwoord

Natuurlijk! Dat is het voorrecht van boven de 40 zijn, je mag van jezelf gek zijn op wat jij wil en je hoeft aan niemand meer verantwoording af te leggen over wat je leuk vindt, want je hebt door de loop van de geschiedenis wel bewezen dat het niet 'wel overgaat als je ouder wordt'.

Waarom denk je dat zoveel 40+érs opeens een tattoo laten zetten en een motor kopen? Dus hou op met denken 'Grow Up!' en doe gewoon lekker wat je leuk vindt. Zo lang je verder gewoon op een brave manier de kost verdient en je eventuele kinders netjes opvoedt gaat het niemand wat aan wat jij in je vrije tijd doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Jezelf belachelijk maakt? waarom? ik ben 44 en geniet van ieder concert dat ik zie een meemaak.
Iedereen heeft toch het recht om te luisteren wat hij/zij zelf wil? en wat andere mensen daarvan denken? Laat ze lekker denken en doe wat waar je zelf plezier in hebt!!

Grtz van een collega metal-fan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, er is sinds 1969 een wettelijk verbod op genieten van metalmuziek boven de leeftijd van 37 jaren.

Wat denk je nou! Waarom zou het een ander ook maar ene snars aangaan of jij wel of niet dol bent op metalmuziek?

En wat betreft dat 'jezelf belachelijk maken': wees gerust. Zo belangrijk ben je niet. Verreweg de meeste mensen hebben geen enkele mening over jou en je muzieksmaak, hoogstens (als er al mensen met commentaar zijn) wat zielige figuren die blijkbaar zelf geen leven hebben en zich daarom maar bezighouden met het jouwe. En zeg nou zelf: is dat het soort mensen van wie je je iets moet aantrekken?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kort en krachtig JA !
waarom zou dit raar zijn ? jammer dat je je plezier laat bederfen door een gevoel die kennelijk door een ander je toegefluisterd is.
zo rond je 40 ste weet je wel een beetje wie je bent en waar je van houd,en het is jou leven ,die leef je maar 1 keer ,dus zet je twijfel maar overboord en geniet van het leven,en als dat voor jou metal is dan is dat ok ! je doet er niemand kwaad mee.
veel plezier bij de concerten .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik doe gek als ik dat wil en met welke muziek ik wil .
en er is niemand die mij dat verbied.
als jij uit je dak gaat op jou muziek en ik zie dat je helemaal los gaat dan vind ik dat schitterend .
ikzelf heb dat voorrecht ook .
de meeste zouden het ook wel willen maar die laten zich in een keurslijf duwen en houden zich in .
kijk hier maar eens hoe die man uit zijn plaat gaat .

http://www.youtube.com/watch?v=3g4gozgcMIU&feature=related

respect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Metal is niet aan leeftijd of wat dan ook gebonden.Mijn partner en ik zijn nog wel een stukje ouder en houden ook van deze muziek, van Gothic tot Oldskool tot Nu metal Favoriet radioprogramma Aardschok op kink fm
Leuk om liefhebbers op deze site tegen te komen.
13 jaar geleden
Jij hebt nu eenmaal die muziek als jouw "ding" en al je leven lang (bijna dan) Wie zegt dat dat maar tot een bepaalde leeftijd kan? Dat is echt achterhaald hoor.
Ik ben 56 en heb ook vaak buien dat ik een jankende blues guitar van Jeff Beck of Gary moore ofzo opzet en wel lekker hard als ik thuis aan het werk ben. Zelfs de oude Woodstock nummers blijven keihard meegezongen worden door mij. Mijn zoon van 15 zat in het begin nog wel eens hoofdschuddend zijn moeder te bekijken, nu zingt hij soms zelf mee. "Goïng home" van Alvin lee & ten years after bijv. Dat is zo`n lekker Rockritme en dan die stem....Als ik 80 ben zal ik hem nog steeds luisteren, want dat is muziek waar ik me lekker bij voel en waarom zou ik naar Piratenhits, smartlappen, klassiek moeten luisteren omdat anderen dat beter bij mijn leeftijd vinden passen?
Ik ben zelf oud genoeg om te weten wat voor muziek ik lekker vind en is muziek niet gemaakt als uiting van emoties? Blijf lekker dichtbij je eigen gevoel en laat iedereen maar naar hun muziek luisteren, daar zeg jij toch ook niets van? Je maakt je pas belachelijk als je je iets aantrekt van wat anderen volgens jou denken, er zijn altijd mensen die overal commentaar op hebben, die het allemaal "weten". Niets van aantrekken, ze weten niet beter.
13 jaar geleden
nee natuurlijk niet, ouwe zak ;)
je hoort van Hepie en Hepie te houden of van Mozart als je nog enigzins beschaaft wilt over komen.

Schaam je :)

Dat je nog geen toffels en bretels hebt is helemaal schandalig !!!
en dat je een hekel aan bingo hebt snap ik helemaal niet
en zo kan ik nog wel even doorgaan ;)

snap je ?
13 jaar geleden
capthavoc
13 jaar geleden
een minnetje ? je snapt de humor niet volgens mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha.. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha Ha LOL! +
Ja dat mag. We leven in een vrij land waar iedereen zijn of haar eigen interesses ten olle mag uitbuiten, zolang het anderen niet schaadt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geniet van de muziek die je leuk vind, welke muziek dat ook is. Trek je niets aan van wat andere mensen denken, doe je ding. Wie heeft toch ooit bedacht dat op een bepaalde leeftijd iets niet meer kan, wat een onzin.
Het is jouw leven, jouw smaak, je belast er verder niemand mee. Geniet ervan en veel plezier bij het volgende concert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OK, dus als je ouder wordt moet je andere muziek gaan waarderen... dat is net zoiets als iemand zeggen dat omdat hij nu 45 is dat hij ander eten lekker moet gaan vinden.

Eneeeh, kijk eens naar de grootheden binnen Metal (Iron Maiden, Black Sabbath, Motörhead, Metallica), de leden van deze bands zijn stuk voor stuk ouder dan jij! (OK Metallica uitgezonderd, die zijn ongeveer even oud) Moeten zij dan nu ineens andere muziek gaan spelen alleen omdat ze de 40 gepasseerd zijn???

Nee hoor, geniet jij maar lekker van wat je mooi vindt en waar jij je lekker bij voelt!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk mag dat!
Daar zijn geen regels voor hoor.
Gelukkig niet zeg.
En weet je WIE zich belachelijk zouden moeten voelen?
Die voetbal debielen die na een wedstrijd...mensen in elkaar slaan en de boel naar God helpen...
Maar niet jij...met je liefde voor Metal.
Geniet en headbangze...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij metal-fans eerder aan mannen van in de 40 denk dan aan jongere mensen.
De mensen die ik ken van in de 20 houden van heel andere muziek.

Ik vind dat je je helemaal niet belachelijk maakt als je 45 bent en van metal houdt. In mijn hoofd klopt het juist precies.

Ik weet zeker dat als jij straks met je rollator bij een concert staat, over 40 jaar, je daar nog veel meer rollators ziet.
Gewoon blijven doen, lekker genieten en nooit meer aan twijfelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je maakt jezelf helemaal niet belachelijk! Ik vind het schitterend als ik rondloop op een festival en dan een "oudere" man tegenkom. Hetzelfde geld als ik door een skatepark loop en daar een man in de 40 op een skateboard zie staan. Voor deze mensen heb ik eigenlijk respect en ik ben zeker dat ik niet de enige ben.

Er staat geen limiet op leeftijd van luisteren naar muziek. Dus ga gewoon elk jaar lekker naar alle festivals. Ik ben wel zeker dat ik het ook tot na mijn 45ste zal doen :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je je daarmee belachelijk maken??
Denk je dat je vanaf een bepaalde leeftijd ineens alleen nog maar pakweg Bach mag luisteren of zo?
Lekker genieten van wat jij leuk vindt. Ieder heeft z'n eigen smaak, gelukkig mag dat in dit land :-)