Iemand een tip voor een mooi boek? Zie uitleg

Ik hou erg van waargebeurde verhalen zoals: Ik was 12 en ik fietste naar school (van mark dutroux).

En De zaak van Mandy P. (loverboy's)

Iemand een tip?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1K

Het beste antwoord

Morgen mag ik uit de kast
van Othilie Bailly.

ik heb dit boek zelf en vond hem erg indrukwekkend
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

The american bicentennial series

http://www.amazon.com/American-Bicentennial-Chronicles-Volumes-Paperback/dp/B001164TB8%3FSubscriptionId%3DAKIAJ3AR2O7JYNGTEXWQ%26tag%3D20-malltownusa2-20%26linkCode%3Dxm2%26camp%3D2025%26creative%3D165953%26creativeASIN%3DB001164TB8

Toegevoegd na 9 minuten:
Het boek volgt de familie Kent vanaf het moment dat de jonge kent naar het pas ontdekte beloofde land vetrekt, tot het tekenen van de onafhankelijkheid van de VS. Een historisch document, gedocumenteerd vanuit de ogen van een familie door de jaren heen. Geen specifiek waar gebeurd verhaal, maar de documentatie van de feitelijkheden van de opbouw van de VS zoals die een familie overkomen zouden zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haar naam was Sarah, zie hieronder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op de link hieronder drukt krijg je een overzicht van waargebeurde verhalen op Bol.com.

De boeken die genoemd worden gaan onder andere over Loverboys, Kindermishandeling, WOII en nog vele andere aangrijpende onderwerpen.

Oja, koop deze boeken niet, maar kijk gewoon even rond in de plaatselijke bibliotheek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even gauw uit mijn hoofd een paar suggesties:

- Vlucht uit het land van de vrijheid - Anna Meijerink (over een nederlands meisje wat trouwt met een Amerikaan en vervolgens in een hel belandt)
- Kleine blonde dood - Boudewijn Buch (weet niet of dit nu een biografie is, maar het is gewoon een erg mooi boek)
- Vaarwel Liefste Holly - K. Wells (geschreven door de vader van een van de twee vermoorde meisjes in Engeland, door de concierge van hun school en het proces tijdens dit drama)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is de Wat? van Dave Eggers
Het leven van Pi van Yann Martel
Anna, Hanna en Johanna van Marianne Fredriksson
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"de muiterij op de bounty" Spannend relaas over een bemanning die in opstand komt tegen hun harde kapitein. Ze nemen het schip over, zetten de kapitein over boord in een sloep met nog anderen die niet meedoen, en zetten dan eerst koers naar Tahiti (waar ze net vandaan komen). Om onvindbaar te zijn voor de Engelse justitie zetten ze vervolgens koers naar een klein eiland Pitcairn, waarvan ze ongeveer weten waar het ligt en waarvan ze weten dat er genoeg leefruimte, voedsel en drinkwater te vinden is, om daar een soort van kolonie te stichten.

Dit is een echt gebeurde geschiedenis in 1790 (en daarop volgende jaren).
Hoewel het vaak verfilmd is, heb ik nooit een film gezien die ook verhaalde wat er op dat eiland gebeurde. En dat is minstens zo opmerkelijk en verbijsterend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echte mannen eten geen kaas? (alhoewel niet 100% zeker is of het waargebeurd is)
13 jaar geleden
Heb je wel eens 'In een sluier gevangen' gelezen?
Een Amerikaanse vrouw trouwt met een Iranier. Ze gaan op vakantie naar Iran, maar hij wil dan niet meer terug.
Ze probeert te ontsnappen, maar wil natuurlijk niet zonder haar dochter.

Toegevoegd na 57 seconden:
Dit is dus echt gebeurd, vergat ik erbij te vertellen.