Als op je wiskunde examen staat bereken, is dat dan algebraisch of niet?

Heb binnenkort wiskunde examen, en ben altijd in de war daarmee. Bij "Bereken de afstand tussen bladiebla" mag je dan wel of niet je rekenmachine gebruiken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Voor zover ik weet is berekenen algebraisch, in de andere gevallen staat er namelijk "bepaal". Toegevoegd op 28-04-2009 11:14:44 Dus je mag je rekenmachine best gebruiken (voor controle bijvoorbeeld), zolang je berekening op papier maar volledig uitgeschreven is. Toegevoegd op 28-04-2009 11:32:50 Het lijkt toch iets complexer te liggen (zie bron).

Bronnen:
http://www.scribd.com/doc/7036979/TI83-Op-...

Ja dan mag je de rekenmachine gebruiken, maar dan moet je wel opschrijven welke knopjes je ervoor gebruikt hebt, dan krijg je een goed punt...

Je mag dan je rekenmachine gebruiken. Anders zou er moeten staan "bereken algebraisch". Berekenen is heel algemeen. In de wiskunde is dat eigenlijk gewoon "geef het goede antwoord". Ik ben net twee jaar klaar met vwo, dus ik weet dit vrij zeker.

dat is toch meestal vermeld dat je een wel of geen rekenmachine mag gebruiker....... en anders wordt het wel van te voren aangeven. Je moet natuurlijk wel de regels kennen he (algebra)

Bij een wiskunde examen moet er bereken algebraisch staan als het écht algebraisch moet. Bereken mag met de (grafische) rekenmachine. Wel zou ik al je 'tussenstappen' opschrijven. Als je antwoord dan fout is (doordat je bijvoorbeeld een verkeerd getal hebt ingevuld), maar je manier van berekenen klopt wel, krijg je toch nog punten. Als jij iets met je rekenmachine uitrekent als er 'bereken' staat, kan dat in ieder geval niet fout gerekend worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100