Wat te doen tegen overbeharing (man)?

Ik ben een man van 20 jaar en heb ontzettend veel last van overbeharing. Het zit nou eenmaal in de genen maar ik wil er écht heel erg van af. Ben al 3x behandeld bij een laserkliniek maar de haargroei wordt gewoon niet minder!! Zijn er pillen voor mannen die de haargroei laten stoppen? Zo ja, waar kan ik die halen?

een jaar geleden
in: Overig
1.7K
TurfGraver
een jaar geleden
Praat er over met je huisarts.
Siri1995
een jaar geleden
@jajaja123 je mag blij zijn dat je wel een man bent , ik heb namelijk ook overbeharing en heb alleen in het gezicht een behandeling genomen omdat dat alleen wordt vergoed (80%) ,
Ik hou daardoor wel van mannen met veel beharing ,
De opa van mijn zus heeft dat ook , dat is bijna net een aapje , en hij is al van jongere leeftijd getrouwd en nog steeds gelukkig ,
Vrouwen met overbeharing kunnen dat juist aantrekkelijk vinden ,
Dus mijn advies zou zijn je gewoon daarop te richten en jezelf daarin te accepteren als het niet lukt met het antwoord op je vraag hieronder ,
Voor mij ben je in ieder geval een topper (dat je eerlijk hierover bent op internet)

Antwoorden (2)

Spironolacton
Spironolacton gaat de werking van mannelijke geslachtshormonen tegen. Na enkele maanden gebruik kunt u merken dat de haargroei afneemt.
fremar
een jaar geleden
Abcde
een jaar geleden
De mogelijke bijwerkingen van dit middel voor de man zijn borstvorming, minder zin in vrijen en impotentie. Dat komt bij 10 tot 30 op de 100 mannen voor. Ik kan me niet voorstellen dat Jajaja 123 dat risico ervoor over heeft om van zijn overmatige haargroei af te komen.
https://www.apotheek.nl/medicijnen/spironolacton?product=spironolacton-tabletten#wat-zijn-mogelijke-bijwerkingen
Overbeharing bij mannen kan behandeld worden met laserontharing. Dit is een veilige en effectieve manier om ongewenste haargroei te verwijderen. Daarnaast kunnen crèmes of lotions met een chemische stof zoals een alfahydroxyzuur of een kaliumhydroxide worden gebruikt om de haargroei te verminderen.
10 maanden geleden